Natto:   Vellykket opp-skalering av produksjon av rent vitamin K2

Report this content

NattoPharma ASA meldte 27. august 2014 om en vellykket industriell opp-skalering av produksjonen av MenaQ7 PURE, et 100 % biotilgjengelig syntetisk vitamin K2 (100 % trans molekylform).

Selskapet vil nå orientere markedet om at utbyttet av den oppskalerte produksjonsprosessen er blitt bedre enn forventet og at den oppnådde produktkvaliteten møter de tekniske krav som stilles til NattoPharma’s framtidige vitamin K2 legemiddelkandidat. Selskapet vil med dette kunne levere MenaQ7 PURE batcher i industriell skala til markedet innen utgangen av fjerde kvartal 2014.

NattoPharma opplevde stor interesse omkring produktet MenaQ7 PURE på vår stand på Supply Side West i Las Vegas oktober 2014. Interessen for produktet åpner for et øket salg av MenaQ7 PURE for NattoPharma med vesentlig bedrede marginer. Samtidig går selskapets legemiddelutviklingsprogram etter planen.

«Som tidligere meldt vil NattoPharma – gjennom produktet MenaQ7 PURE - det 100 % biotilgjengelige vitamin K2 – kunne forsyne dagligvare-markedet og massemarkedet for vitaminer og mineraler med et høykvalitets vitamin MK7 som kan møte de pris-krav distributører i disse kanalene har til slike produkter», uttaler Hogne Vik, administrerende direktør i NattoPharma. Ved salg av MenaQ7 PURE erfarer nå NattoPharma øket interesse for å inkludere produktet i masse-markeds produkter som kalsium, omega-3 og andre kosttilskuddsprodukter. Dette vil sterkt øke selskapets markedspotensial.

Om NattoPharma: NattoPharma utvikler og selger vitamin K2 som blant annet virker forebyggende mot osteoporose og hjerte- og karsykdommer. Selskapet er også i ferd med å utvikle vitamin K2 til reseptbelagt medisin. Selskapet bygger konkurransefortrinn med klinisk forskning, patentbeskyttelser og -rettigheter, samt sterk salgs- og markedssatsning. NattoPharma har enerett til å selge og markedsføre merkevaren MenaQ7® (Vitamin K2 /MK-7) globalt og tilbyr per i dag sine produkter som ingrediens i kosttilskudd, functional food og medical food.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Hogne Vik

CEO, NattoPharma