NattoPharma har fått godkjent et nytt patent for Vitamin K2 i USA

Et patent som understøtter bruk av MenaQ7® vitamin K2 for hjerte-kar tilstander

OSLO, NORGE og METUCHEN, NJ USA (14 juni 2016) – NattoPharma ASA har fått godkjent et brukspatent i USA for vitamin K2 som gir selskapet lov til å hevde at MK-7 hemmer eller reduserer forekomsten av aldersrelatert forkalkning i arteriene hos personer med hjerte/kar sykdommer. Patentet dekker situasjoner hvor en effektiv mengde av vitamin K2 i kombinasjon med vitamin D – gitt som kosttilskudd, i mat eller i drikke, vil redusere forekomsten av aldersrelatert avstivning av arterier. Dette patentet (U.S. Patent nr. 9364447: "Sammensetninger for behandling eller forebygging av hjerte- og karsykdommer") ble godkjent 14.06.2016.

"Godkjenningen av dette patentet er nok en bekreftelse av den vitenskapelige og kommersielle betydningen oppdagelsen av den positive helse-effekten vitamin K2 har på arteriene våre.  Forskningen som ligger bak observasjonene som har ført til godkjenning av dette patentet, er utført av NattoPharma og forskere i Maastricht, Nederland, som NattoPharma har hatt gleden av å samarbeide med i mange år," sier administrerende direktør i NattoPharma, Daniel Rosenbaum. "Godkjenningen av patentet bekrefter og forsterker betydningen av de kliniske fordelene vitamin K2 har, som en substans som hemmer og forsinker, til og med reverserer, eksisterende aldersrelatert åreforkalkning. Vi forventer en videre vekst i salget av MenaQ7 Vitamin K2 som kosttilskudd og funksjonell / beriket mat, samt også for framtidige hjerte-kar legemidler basert på vitamin K2, som et resultat av dette patentet."

NattoPharma har investert betydelige ressurser i utviklingen av ny teknologi og patentering rundt vitamin K2. Selskapet bruker godkjente patenter aktivt – gjennom hele patentenes levetid - som konkurransefortrinn sammenlignet med andre vitamin K2-produkter tilgjengelig på markedet.

Om MenaQ7®

MenaQ7® er det best dokumenterte, kommersielt tilgjengelig vitamin K2 som MK-7 med dokumentert klinisk effekt og tilgjengelige stabilitetsdata. Produktet er også beskyttet av ulike godkjente patenter. NattoPharma har flere nye patenter for MK-7 under vurdering.  MenaQ7® er tilgjengelig i to varianter: naturlige vitamin K2 som MK-7 Krystaller og natur-identisk syntetisk vitamin K2 som MK-7 PURE. For mer informasjon om de helsemessige fordelene av MenaQ7, besøk menaq7.com.

Om NattoPharma

NattoPharma ASA, med hovedkontor i Norge, er verdensledende innen vitamin K2 forskning og utvikling. NattoPharma er en eksklusiv leverandør av MenaQ7 Vitamin K2 som MK-7, og har gjennomført et flerårig forsknings- og utviklingsprogram som underbygger forståelsen av de helsemessige fordelene av vitamin K2 brukt som funksjonell mat og kosttilskudd. NattoPharma ASA har også et nordamerikansk datterselskap, NattoPharma USA, Inc., i Metuchen, NJ.  For mer informasjon, besøk www.nattopharma.com.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kommunikasjonsdirektør Kate Quackenbush,

NattoPharma USA, Inc.