NattoPharma inngår global avtale med Danisco

NattoPharma har inngått langsiktige distribusjons-, markedsførings- og lisensavtaler med det verdensledende selskapet Danisco. Danisco blir NattoPharmas eksklusive partner i markedsføring og salg av det naturlige vitamin K2 produktet MenaQ7® til den globale næringsmiddelindustrien.

-          Avtalen med Danisco er et stort kommersielt gjennombrudd for NattoPharma, sier Thomas Christensen, CEO i NattoPharma. - Det er en stor milepæl for NattoPharma at vi har lykkes med å oppnå en slik avtale med Danisco som er en av verdens ledende leverandører av ingredienser til næringsmiddelsindustrien. Avtalen åpner for betydelig produksjon og leveranser av vårt unike produkt MenaQ7 til det meget raskt voksende markedet, "fortified food" (berikede matprodukter).

NattoPharmas produkt MenaQ7 inneholder den mest biotilgjengelige formen av vitamin K2 variantene, kjent som menaquinone-7. Vitaminet er ekstrahert fra natto, fermenterte soyabønner, produsert i Japan og som har vært brukt av japanerne i flere hundre år på grunn av sine helsebringende egenskaper.

-          MenaQ7 er et viktig supplement til vår portefølje av helseingredienser, og passer godt inn i vår strategi med fokus på helse og ernæring," sier Fabienne Saadane-Oaks, som leder Danisco BioActives. - Avtalen vil bidra til å styrke vårt utvalg av produkter for hjerte- og karhelse, og bidrar samtidig til å etablere en helt ny plattform for benhelse-produkter.

Avtalen inkluderer ikke distribusjon i Norge, der NattoPharma selv vil markedsføre produktet direkte til næringsmiddelprodusenter.

Partene er enige om ikke å offentliggjøre ytterligere detaljer i avtalen.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
NattoPharma: Thomas Christensen
E-post: Thomas.christensen@nattopharma.com