Glucomed-søknad i Sveits ikke godkjent i foreløpig avgjørelse

(Lysaker, 13.mars 2007) Navamedic er av Swissmedic blitt informert om at den foreløpige avgjørelsen på søknaden om markedsføringstillatelse i Sveits er negativ. Navamedic får muligheten til å sende ytterligere dokumentasjon til støtte for godkjenning av Glucomed/Flexove innen utgangen av juli 2007. Navamedic forbereder, sammen med partneren Vifor, å sende tilleggsinformasjon innen tidsfristen. Avgjørelsen i Sveits berører ikke andre markeder.

- Selv om Sveits i dag ikke er en del av det totale legemiddelmarkedet for glukosaminprodukter, har vi håpet å få muligheten til å markedsføre produktet sammen med Vifor. Vi er overbevist om at dokumentasjonen til Glucomed/Flexove viser at det er effektivt og trygt, og dette ble nylig bekreftet med vedtaket for alle EU/EØS-landene. Vi vil sende ytterligere informasjon til Swissmedic innen den gitte tidsfristen for å dokumentere for Swissmedic at produktet er et effektivt og trygt produkt til behandling av symptomer ved slitasjegikt.

Navamedic vil gi mer informasjon vedrørende tidspunkt for lansering av Glucomed/Flexove i
Europa i Q1-presentasjonen 25.april 2007.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Øyvind W. Brekke, CEO Navamedic ASA
E-mail: oyvind.brekke@navamedic.com
Kontor: +47 67 11 25 40

Bernt-Olav Røttingsnes, CFO/IRO Navamedic ASA
E-mail: bor@navamedic.com
Kontor: +47 67 11 25 44

Om Navamedic ASA:
Navamedic er et norsk farmasøytisk selskap som fokuserer på utvikling og produksjon av legemidler basert på glukosamin HCl. Glukosamin er en generisk aktiv substans mot slitasjegikt med en fordelaktig bivirkningsprofil. Slitasjegikt er en kronisk sykdom som rammer en stor og voksende andel av verdens befolkning. Navamedics målsetning er å bli en ledende produsent av medisiner basert på glukosamin og et av selskapets viktigste fortrinn ligger i den egenutviklede produksjonsmetoden for glukosamin HCl. Selskapets produkt Glucomed/Flexove er som første og eneste legemiddel basert på glukosamin godkjent som legemiddel i 25 EU/EØS-land. Selskapets produkter vil bli solgt gjennom et nettverk av salgs-, markedsførings- og distribusjonspartnere. For mer informasjon, se: www.navamedic.com