Naltrexon effektiv i behandlingen av amfetaminavhengighet

(Lysaker, 4.september 2008). En ny studie utført av Karolinska Institutet, Stockholm, viser at naltrexon er effektivt i behandlingen av amfetaminavhengighet. Naltrexon Vitaflo, markedsført av Navamedics datterselskap Vitaflo Scandinavia, er det eneste naltrexonproduktet i Sverige og Danmark.

Naltrexon Vitaflo er det eneste naltrexonproduktet i Sverige og Danmark. Naltrexon Vitaflo er godkjent i behandling av alkoholavhengighet i Sverige og Finland og til behandling av heroinavhengighet i Danmark og Finland. Vitaflo Scandinavia har rettighetene til Naltrexon Vitaflo også i Norge, men produktet er ikke registrert.

Amfetamin er blant de vanligste narkotika i alle de nordiske landene. I Sverige er det den vanligst misbrukte substansen etter alkohol og cannabis.

For mer informasjon om studien viser vi til - Naltrexone for the Treament of Amphetamine Dependence: A Randomized, Placebo-Controlled Trial, by Nitya Jayaram-Lindström, Andes Hammarberg, Olof Beck and Johan Franck (Am J Psychiatry Jayaram-Lindström et al.; AiA: 1-7)

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:

Øyvind W. Brekke, CEO Navamedic ASA
E-mail: oyvind.brekke@navamedic.com