Navamedic ASA: Inngår distribusjonsavtale for ThermaCare® med Angelini Pharma

Oslo, 31. mars 2020 – Navamedic ASA (OSE: NAVA) har inngått en eksklusiv distribusjonsavtale med Angelini Pharma for ThermaCare® i Norden og det strategisk viktige nederlandske markedet. Gjennom avtalen styrker Navamedic sin posisjon innen forbrukerhelse og tar steget inn produktkategorien smertebehandling.

– Vi er glade for å offentliggjøre avtalen med Angelini Pharma som utvider vår produktportefølje til fordel for kunder i Norden og Nederland. Avtalen understreker også verdien av Navamedics lokale kompetanse og innsikt, sier Kathrine Gamborg Andreassen, administrerende direktør i Navamedic, og fortsetter:

– Navamedic fokuserer på produkter innen segmentene reseptbelagte legemidler, medisinske ernæringsprodukter og forbrukerhelse. ThermaCare® styrker vår posisjon innen forbrukerhelse hvor vi ser et stort potensial i utvikling av både produkter og kategorier, som smertebehandling i dette tilfellet. Avtalen bidrar også til å bygge posisjonen vår i Nederland, som er en viktig del av Navamedics vekststrategi.

– Kjøpet av ThermaCare® er i tråd med Angelini Pharmas ambisjon om å styrke den ledende posisjonen vår innen forbrukerhelse, og vokse videre i Europa takket være denne unike merkevaren. For å oppnå vår ambisjon må vi ha de rette partnerne, og jeg har tillit til at Navamedic vil bidra til å akselerere veksten for ThermaCare® i Nord-Europa, sier Pierluigi Antonelli, administrerende direktør i Angelini Pharma.

ThermaCare® ble lansert av Procter & Gamble i 2001 og er en avansert smertebehandling for rygg, nakke og muskler, kategorisert som Medical Device klasse IIa. Produktet er et varmeomslag som aktiveres når det kommer i kontakt med luft, og plasseres der brukeren har vondt. ThermaCare® fungerer i opptil 16 timer, hvorav 8 timer mens omslaget sitter på, og 8 timer etter at det er tatt av. Produktet kan justeres etter behov og er så tynt at det kan brukes under klærne uten at det synes. Angelini Pharma, som er en del av italienske Angelini Group, kjøpte de globale rettighetene (med unntak av Nord-Amerika) til ThermaCare® fra GSK tidligere i år. I henhold til den eksklusive distribusjonsavtalen inngått med Angelini Pharma vil Navamedic ta over og akselerere markedsføringen, salget og distribusjonen av ThermaCare® i Norden og Nederland fra juli 2020. Avtalen har en varighet på 8 år med opsjoner på forlengelse.

Om Angelini Pharma

Angelini jobber for å gi håp til pasienter som har utfordringer med sentralnervesystemet (inkludert smerterelaterte sykdommer), sjeldne sykdommer og forbrukerhelse. Angelini Pharma er et integrert legemiddelselskap med omfattende forsknings- og utviklingsprogrammer og produksjon og markedsføring i verdensklasse av både aktive ingredienser og medisiner. For mer informasjon, vennligst besøk www.angelinipharma.com

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kathrine Gamborg Andreassen, CEO, Navamedic

Mobil: +47 951 78 680

Lars Hjarrand, CFO, Navamedic

Mobil: +47 917 62 842E-post: lars.hjarrand@navamedic.com

Om Navamedic

Navamedic ASA leverer reseptbelagte og reseptfrie legemidler, produkter innen medisinsk ernæring og kosttilskudd, samt produkter innen forbrukerhelse til sykehus og apotek. Selskapet møter pasienter og forbrukeres medisinske behov gjennom sin ledende kategorikompetanse og lokalkunnskap. Navamedic er til stede i alle de nordiske landene, Baltikum og Benelux, med salgsrepresentasjon i Storbritannia og Hellas. Navamedic har hovedkontor i Oslo og er notert på Oslo Børs (ticker: NAVA). For ytterligere informasjon, vennligst besøk www.navamedic.com

Tags:

Sitater