Navamedic ASA signerer eksklusiv distribusjonsavtale med Aspen Healthcare FZ LLC

Navamedic ASA har signert en eksklusiv distribusjonsavtale med det sør afrikanske legemiddelfirmaet Aspen Healthcare, en av verdens største produsenter av generiske legemidler. Avtalen gir Navamedic retten til å selge og markedsføre Aspen sine produkter i Norden og Benelux landene. Aspen er en ledende global leverandör av en rekke nye generiske legemidler. Dette gjör at den inngåtte avtalen åpner et stort potensial for Navamedic til å väre först med nye generika i de markeder selskapet opererer. Navamedic forventer at avtalen allerede fra 2011 vil generere betydelige inntekter.

Avtalen er en del av Navamedics strategi for investering i generiske legemidler, som ble vitalisert gjennom salget av forretningsområdet Glucomed høsten 2009. Registreringen av nye produkter vil starte i 2010.

Aspens produksjon, som foregår i en rekke land, er rettet inn mot et variert utvalg av legemidler. Gjennom avtalen vil Aspen, som på verdensbasis omsetter for ca NOK 7 Mrd.,  for förste gang sikre seg tilgang til det nordeuropeiske markedet.

"Dette er starten på en ny fase for Navamedic. Vi har ambisjoner om å i løpet av en 3-5 års periode å bli blant de fem største selskaper i Norden innen omsetning av generiske legemidler. Denne avtalen med en av verdens største produsenter av generiske legemidler gjör det mulig å oppnå denne målsetningen.  Vi har noen travle år foran oss med intens registrering og godkjenning av nye produkter, og vi vil være synlige i markedet med nye produkter i löpet av 2011." sier selskapets administrerende direktør Olof Milveden.

For ytterligere informasjon kontakt:

Navamedic ASA:

Olof Milveden,CEO

Tel:

E-post:

om@navamedic.com

Om Navamedic ASA

Navamedic er et raskt voksende farmasiselskap, som markedsfører og selger produkter på markeder i Nord Europa. Selskapet ble etablert i Oslo i 1997 og er notert på Oslo Börs. I 2007 kjøpte selskapet Gøteborgselskapet Vitaflo Scandinavia AB, som markedsfører og selger 45 ulike produkter fra 18 forskjellige produsenter.

For ytterligere informasjon: www.navamedic.com

Om Aspen Pharma

Aspen er Afrikas störste legemiddelselskap og en av verdens 20 störste generika produsenter med drift i Sør-Afrika og en rekke land i Asia, Latin Amerika og Australia.

Selskapet er notert på börsen i Johannesburg i Sör Afrika. Aspen er leverandør av både originalpreparater og generiske legemidler i ca 100 ulike land over hele verden, og leverer i tillegg kosttilskuddsprodukter i utvalgte land. Aspen har 15 fabrikker på tre kontinenter.

For ytterligere informasjon: www.aspenpharma.com