• Navamedic ASA/

Navamedic fokuserer nøkkelressurser til utviklingen av Vitaflo. Selskapet vil igangsette en prosess for å flytte hovedkontorfunksjoner til Gøteborg. Endringer i toppledelsen.

(Lysaker, 10.november 2008) Styret i Navamedic ASA har vedtatt å konsentrere selskapets videre utvikling på forretningsområdet Direkte salg og markedsføring, gjennom datterselskapet Vitaflo Scandinavia AB. Selskapet vil igangsette en prosess for å flytte de viktigste ledelsesfunksjoner som i dag utføres ved Navamedics Oslo-kontor til Gøteborg. Siden produktet Glucomed ikke lenger er betraktet som kjernevirksomhet, vil produktet kunne bli solgt gitt rett pris og de rette betingelser.

Som en følge av styrets beslutninger og de strukturelle endringer som vil bli implementert, har CEO Øyvind W. Brekke valgt å trekke seg fra sin stilling fra og med i dag. Han vil bistå selskapet i noe tid fremover med fokus på forhold relatert til Glucomed. Rekrutteringsprosessen for en ny CEO vil starte umiddelbart. Nåværende CFO Bernt-Olav Røttingsnes vil fungere som både CEO og CFO i mellomperioden.

For mer informasjon, vennligst ta kontakt med:
Johan Reinsli, Styreleder, Navamedic ASA
Mobil: +47 916 04 145