Navamedic inngår nordisk distribusjonsavtale med Biotec Pharmacon

Navamedic har inngått en distribusjonsavtale for Woulgan® med Biotec Pharmacon.

- Woulgan® vil bli et viktig og prioritert produkt for Navamedic, og vil styrke vår posisjon i det profesjonelle sårbehandlingsmarkedet. Vi ser frem til vårt partnerskap med Biotec som vil gi en solid posisjon i et verdifullt marked, sier Tom Rönnlund, adm. direktør i Navamedic.

Woulgan® er et premium-priset sårprodukt for det profesjonelle sårbehandlingsmarkedet. Klinisk erfaring med Woulgan® viser at pasientene får en betydelig bedret behandling, mindre smerte og mindre ubehag i løpet av behandlingsperioden sammenlignet med andre behandlingsformer.

- Biotec er glade for å annonsere Navamedic som vår nordiske partner for distribusjon av Woulgan®. Avtalen er i tråd med vår strategi om å gå i partnerskap med sterke, regionale distributører for Woulgan®. Navamedic har en solid posisjon i det nordiske markedet og vil gi Woulgan® det nødvendige fokus for å lykkes. Vi ser frem til å arbeide sammen med teamet i Navamedic for å posisjonere Woulgan® og sikre produktets fulle kommersielle potensial, sier Svein Lien, adm. direktør i Biotec Pharmacon.

For ytterligere informasjon:

Svein Lien, CEO Biotec Pharmacon
+47 922 89 323
svein.lien@biotec.no

Tom Rönnlund CEO Navamedic ASA
+46 727 320 321
tom.ronnlund@navamedic.com

Om Biotec Pharmacon ASA:

Biotec Pharmacon ASA er morselskapet til Biotec BetaGlucans AS og ArcticZymes AS. Biotec BetaGlucans utvikler og produserer immunmodulerende produkter, inklusive Woulgan® som er et premium-priset sårprodukt for det profesjonelle sårbehandlingsmarkedet. ArcticZymes utvikler, produserer og markedsfører marine enzymer som benyttes i molekylære DNA-teknologier og diagnostikk. Biotec Pharmacon ASA er notert på Oslo Børs (ticker: BIOTEC)

Om Navamedic ASA:

Navamedic ASA, et norsk selskap innen medisintekniske- og farmasøytiske produkter, tilbyr førsteklasses produkter til pasienter, sykehus og apoteker over hele Norden. Lokal tilstedeværelse, terapeutisk ekspertise og tilgang til helsespesialister og sykehus i alle de nordiske markedene har gjort Navamedic til en foretrukket distribusjonspartner for om lag 20 produsenter av farmasøytiske produkter, medisinsk utstyr og medisinske ernæringsprodukter. Navamedic er notert på Oslo Børs (ticker: NAVA).