Navamedic Q3 2014 resultat

Beste kvartal noen gang for Navamedic

Navamedic fortsatte sin sterke salgsvekst i tredje kvartal og oppnådde sitt beste kvartalsresultat noen gang.

Salget økte med 60 prosent i tredje kvartal, hovedsakelig drevet av selskapets kontinuerlige utvidelse av produktporteføljen. Forbedringen i resultatet skyldes at avtalen med selskapets hovedleverandør er reforhandlet, at selskapet har lykkes med prisøkninger og at større volumer gir stordriftsfordeler.

Navamedics omsetning i tredje kvartal var 58,8 millioner kroner, sammenlignet med 36,7 millioner kroner i det tilsvarende kvartalet i fjor. EBITDA-resultatet endte på 4,2 millioner kroner, mot 0,8 millioner kroner i fjor. EBITDA-marginen for tredje kvartal var 7,2 prosent, sammenlignet med 2,2 prosent i fjor. Navamedics resultat etter skatt for tredje kvartal endte på 1,5 millioner kroner, mot -0,9 millioner kroner i fjor.

For de første ni månedene i år hadde Navamedic et salg på 161,1 millioner kroner, mot 108,9 millioner kroner i fjor. EBITDA-resultatet bedret seg vesentlig, fra 5,1 millioner kroner i fjor til 9,2 millioner kroner i år. Resultatet etter skatt for året til nå ble 1,9 millioner kroner, mot 0,0 millioner kroner i fjor.

Navamedic forventer  salgsvekst i de kommende kvartalene.Selskapet forventer også lønnsomhet i det siste kvartalet.

For nærmere informasjon kontakt kst. adm. direktør Håkan Josephsson, telefon +46 706 742 533 eller finansdirektør Bjørn Lindholt, telefon 9300 6601.

Navamedic AS er et norsk legemiddelselskap som markedsfører og distribuerer mer enn 120 produkter i Norden og Benelux. Selskapet har tre forretningsområder: Pharma Products, Medical Nutrition og Consumer Care. Virksomheten er basert på samarbeidsavtaler med en rekke produsenter av legemidler. Navamedic er notert på Oslo Børs (ticker: NAVA).