Navamedic styrker sin posisjon

OSLO 25. AUGUST 2010: Navamedic ASA har inngått en samarbeidsavtale med Smartfish AS. Det sikrer Navamedics datterselskap Vitaflo Scandinavia eksklusiv rett til å distribuere Smartfishs produkter innenfor feltet Medical Nutrition i Sverige, Danmark og Finland.

Samarbeidsavtalen mellom det norske selskapet Smartfish AS og Navamedic ASA styrker posisjonen til Navamedic innen feltet Medical Nutrition. Avtalen innebærer at Navamedics datterselskap Vitaflo Scandinavia får eksklusiv rett til å markedsføre og selge et sortiment næringsdrikker til apotek og andre utsalgssteder i Sverige, Danmark og Finland. Avtalen gjelder seks produkter.
- Markedet for næringsdrikker er nå i kraftig vekst over hele verden. Vi ser derfor på avtalen med Smartfish som et verdifullt tilskudd til Vitaflo Scandinavias allerede eksisterende utvalg av medisinsk kosttilskudd, som selges i alle nordiske markeder i dag, sier Olof Milveden, administrerende direktør i Navamedic ASA.
Smartfish er et norsk biotec selskap som utvikler flytende ernæringsløsninger med fersk marin omega-3 som har til hensikt å forbedre ernæringsstatus, forbedre cellefunksjoner og behandle underliggende sykdomsmekanismer. Patentene er tilpasset blant annet juicedrikker.

Navamedic ønsker å vokse og dette er en av flere avtaler selskapet har inngått den siste tiden. Tidligere i år signerte selskapet en eksklusiv avtale med det sør-afrikanske legemiddelfirmaet Aspen Healthcare, en av verdens største produsenter av generiske legemidler. Avtalen gir Navamedic retten til å selge og markedsføre Aspens produkter i Norden og Benelux landene.

For nærmere informasjon kontakt:
Olof Milveden, CEO Navamedic ASA
Telefon +46 31 335 11 90 eller mobile + 46 733 463736

Navamedic ASA er et farmasøytisk selskap med høye vekstambisjoner og har en portefølje på mer enn 45 produkter fra mer enn 20 produsenter i Sverige, Danmark, Finland, Norge og Holland. Selskapet søker stadig etter produkter for å komplettere den eksisterende porteføljen innenfor utvalgte områder. Navamedic ASA har vært notert på Oslo Børs siden 31. mars 2006. Konsernets hovedkontor ligger på Lysaker utenfor Oslo, Norge.

Vitaflo Scandivania ble etablert i 1999 og ble en del av Navamedic-gruppen i oktober 2007. Vitaflo har fokus på å distribusjon og lisensiering av legemiddelprodukter innen utvalgte områder. Vitaflo markedsfører sine produkter direkte i Sverige, Danmark, Norge, Finland og Holland, og eksporterer produkter utenfor disse markedene. Vitaflo markedsfører for tiden mer enn 40 produkter, og har flere produkter under registrering. Produktporteføljen består av lisensierte produkter, både originale legemidler og generiske.