Navamedic tildelt importlisens for Norge

Navamedic ASA har fått innvilget lisens for import av legemidler til Norge av Statens legemiddelverk.

Lisensen setter Navamedic i stand til å importere sin kommende strøm av legemidler også til det norske markedet og å bygge opp lager hos en godkjent legemiddelgrossist i Norge

Navamedic forbereder nå lanseringen av flere nye generiske legemidler på markedene i Norden og Benelux, basert på partnerskapet med Aspen Pharmaceuticals, en av verdens største produsenter av generiske legemidler.

For nærmere informasjon kontakt adm. direktør Olof Milveden, telefon +46 733 463 736 eller finansdirektør Bjørn Lindholt, telefon +47 9300 6601.

Navamedic ASA er et norsk legemiddelselskap. Gjennom datterselskapet Vitaflo Scandinavia er Navamedic en distributør av en lang rekke kosttilskuddsprodukter og legemidler i det nordiske markedet. Navamedic bygger for tiden opp en virksomhet for generiske legemidler rettet mot de nordiske, nederlandske og belgiske markedene. Denne virksomheten er basert på et samarbeid med sørafrikanske Aspen Healthcare. Navamedic er notert på Oslo Børs (ticker: NAVA).