Navamedic vil fortsette virksomheten i Benelux ut året

Navamedic melder i dag at det er gjort en avtale med selskapets største leverandør Aspen Pharma om å fortsette virksomheten i Benelux ut året.

Markedene i Benelux representerer om lag 20 prosent av Navamedics samlede salg.

Som tidligere meldt ble de to selskapene opprinnelig enige om at Aspen i løpet av tredje kvartal skal begynne å betjene Benelux-markedet selv, slik at Navamedic fullt ut kan konsentrere seg om å skape ytterligere salgsvekst i sitt nordiske hjemmemarked.

Navamedic og Aspen er nå blitt enige om at overleveringen skal ha virkning fra 1. januar 2016.

"Vi er tilfredse med at Aspen vil forlenge distribusjonsavtalen i Benelux ut året for å sikre en god og effektiv overgang. Fra neste år vil samarbeidet med Aspen bli utvidet ved at nye produkter vil bli lagt inn i produktporteføljen i det nordiske markedet." sier Tom Rönnlund adm. direktør i Navamedic ASA.

For ytterligere informasjon kontakt adm. direktør Tom Rönnlund, telefon +46 727 320 321 eller finansdirektør Bjørn Lindholt, telefon 9300 6601.

Navamedic AS er et norsk legemiddelselskap som markedsfører og distribuerer legemidler og farmasiprodukter i Norden og Benelux. Selskapet har tre forretningsområder: Pharma Products, Medical Nutrition og Consumer Care. Virksomheten er basert på samarbeidsavtaler med en rekke produsenter av legemidler. Navamedic er notert på Oslo Børs (ticker: NAVA).