Vitaflo Scandinavia AB har signert en utvidet avtale med Bifodan for det nordiske området

(Gøteborg, Sverige, 22.desember 2008). Vitaflo Scandinavia AB, et datterselskap av Navamedic ASA, har signert en utvidet avtale med Bifodan A/S, Danmark, for produktlinjene Bifolac® og EcoVag®. Vitaflo har i flere år solgt Bifolac® og EcoVag® i Danmark og Bifolac® i Sverige, og vil med denne nye avtalen ha rettighetene til å selge begge produktlinjer i Sverige, Danmark, Norge og Finland.

"Vi er svært glade for at Bifodan har valgt Vitaflo som sin eksklusive partner for Bifolac® og EcoVag® i hele den nordiske regionen. Vi har i flere år suksessfullt markedsført deres produkter i Danmark og Sverige, og vi er sikre på at vi kan oppnå samme positive resultater i Norge og Finland", sier Tina Madsen, Managing Director i Vitaflo Scandinavia AB.

"Bifodan ser frem til et utvidet samarbeid med Vitaflo. Bifodan har kjent Vitaflo som en seriøs partner i 6 år og er sikre på at Vitaflo vil være i stand til å skape en suksess ved markedsføring av Bifolac® og EcoVag® i hele den nordiske region i de kommende år", sier Ulrik Engelsen, Managing Director i Bifodan A/S.

EcoVag®
EcoVag® er et patentert probiotikaprodukt innen området kvinnehelse. Produktet lindrer ubehag og gjenoppretter den naturlige balansen i vagina. En nylig publisert dobbel-blind randomisert, placebo-kontrollert studie viser at EcoVag® signifikant reduserer tilbakefall av bakteriell vaginose som følge av antibiotikabehandling. Bakteriell vaginose er en av de vanligste infeksjonene i vagina og dersom den ikke behandles kan det føre til alvorlige gynekologiske og obstetriske følger som bekkeninfeksjon, spontanabort, og for tidlig fødsel. Selv om bakteriell vaginose kan behandles med vanlig antibiotika er tilbakefallsraten rapportert så høy som 80% etter 9 måneder.

Bifolac®
Bifolac er en gruppe av probiotikaprodukter rettet mot gastrointestinal helse. Produktene forhindrer og behandler mild diaré og er tilgjengelig i kapsler, pulver eller som tyggetabletter med en patentbeskyttet mikroinnkapslet bakterieflora.

Om Bifodan A/S:
Bifodan har spesialisert seg på utvikling og leveranse av spesielle og innovative probiotikaløsninger for legemiddel- og kosttilskuddsindustrien. Etter mange år med erfaring fra utforming og produksjon av probiotika har Bifodan introdusert en portefølje av unike probiotikakonsepter under varemerkene EcoVag® og Bifolac®, rettet mot kvinnehelse og gastrointestinal helse. Bifodan har en moderne fabrikk for produksjon av probiotika under farmasøytisk GMP-forhold.

Om Vitaflo:
Vitaflo Scandinavia AB, et heleid datterselskap av Navamedic ASA, er et av de raskest voksende specialty pharma salg og markedsføringsselskaper i Norden innen 10 terapiområder.

Vitaflo markedsfører originale og generiske reseptbelagte medisiner, mat for spesielle medisinske behov og OTC produkter. Vitaflo har eget markedsføringsapparat i Danmark, Finland, Island, Sverige, Norge og Nederland, og vil i løpet av 2009 ha sine produkter markedsført gjennom distributører i 10 andre land.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Roland Sandström, Executive Chairman, Vitaflo Scandinavia AB
E-mail: roland.sandstrom@vitaflo.net