Årets lærling kommer fra NCC

Lese original

Asfaltlærling Nicklas Fjeldstad er kåret til årets lærling nr.1!

Kåringen foregikk torsdag på EBA, Entreprenørforeningen Bygg og Anlegg, sitt årsmøte i Bergen på Hotel Norge.

NCC har tidligere hatt vinnere innen fag som betong og tømmer, men aldri årets lærling. Men i år gikk NCC og Nicklas Fjeldstad fra Begen helt til topps og dette er noe vi er veldig stolte av! Nicklas ble kåret til årets lærling i asfaltfaget og årets lærling totalt sett. Det er også første gang i historien at det kåres årets lærling i asfaltfaget, noe som viser at langsiktig jobbing med profilering av faget virker.

I begrunnelsen heter det blant annet at Nicklas er ambisiøs, lærevillig, og har stort ambisjonsnivå som ligger langt foran læreplanen i faget. Han er dessuten en positiv gutt som er populær ute på utleggerlagene.

– Nicklas er et stort forbilde for mange andre. Fra dag en har han vært «på» og har et stort pågangsmot. Særdeles positivt engasjement, faglig dyktighet og enorm struktur og orden på blant annet sin loggføring. Avdelingen i Indre Arna gjør en kjempegod jobb med sine lærlinger og hele NCC kan være stolte av dette, sier lærlingeansvarlig i NCC, Even Hedland.

– Vi er meget stolte av Nicklas og oppfatter Nicklas som meget dyktig, godt likt av alle og han kunne gått opp til fagprøve i dag! Slike lærlinger vil NCC ha, sier områdeleder i NCC Asfalt, Stian Lyngsgård.

Bilde med «banner og NCC logo»
fra venstre:
site manager LarsHauff, lærling Niclas Fjellstad , formann Stein Erik Bernes, arbeidsleder Arne Johan Larsen og områdeleder sør/vest Stian Lyngsgård.

Kommunikasjonssjef NCC i Norge, Tor Heimdahl.
Mob: 951 30 693,
tor.heimdahl@ncc.no