Julenissen er observert over Granåsen

Lese original

-Det blir jul i år også! Julenissen er observert over Granåsen i Trondheim. Det kan pressesjef og nisseobservatør i NCC, Tor Heimdahl, fortelle.

Se de sensasjonelle bildene og nissefilmen NCC har fanget opp.
Nissefilm: https://ncc-external.creo.se/i/hgHvA1fOR9pDh0kglEQvEw?format=1080p

Det var ved middagstid i går at observatørene i NCC først ble klar over et flyvende objekt på vei mot Norge. På dette tidspunktet var sikker identifikasjon ikke mulig. Objektet hadde retning Granåsen, Trondheim, Norge. NCCs Digital Santa Team, bestående av selskapets ledende digitale eksperter ble umiddelbart koblet på. Stemningen blant nisseobservatørene var til å ta og føle på. Klokken 07.32 i dag kunne observasjonen bekreftes, og kort tid etter ble de unike bildene fanget opp.

-Dette er utvilsomt årets høydepunkt, sier Stine Stenberg Stensheim, komersiell sjef for NCCs Granåsen-prosjekt og senior nisseobservatør. -Man vet jo aldri hvor nissen først melder sin ankomst. Gleden var derfor stor når vi forsto at Granåsen var valgt.

Nisseobseratørene i NCC går i gang med sine oppgaver 10. desember hvert år. I nært samarbeid og i samspill med nisseobservatører i andre land nord for 60. breddegrad holder de et våkent øye med luftrommet.

Tor Heimdahl legger ikke skjul på at det selvsagt er litt konkurranse mellom de ulike landene om hvem som først oppdager nissen og hvor han melder sin ankomst først. Men han understreker at alle gleder seg med hverandre.

-Vi har dialog gjennom hele året, med felles planlegging opp mot prosjektstart 10. desember. Fra 10. desember og frem til vi har en positiv identifikasjon jobber vi i nært samspill, avslutter Heimdahl.

NCC ønsker alle sine kunder og samarbeidspartnere en God jul og et Godt nytt år!

Bilder og film: NCC/Jan Arne Østby

For ytterligere informasjon, kontakt nisseobservatør og media manager Tor Heimdahl  t. 95 13 06 93.

Om NCC. NCC er et av de ledende bygg- og anleggsselskapene i Norden. Med utgangspunkt i vår ekspertise i å håndtere og lede kompleksiteten i byggeprosesser skaper NCC den positive påvirkningen byggeprosjekter har for kunder og samfunnet. Vår virksomhet inkluderer utvikling av forretningsbygg, gjennomføring av bygg- og infrastrukturprosjekter, asfalt og produksjon av pukk og grus. I 2020 omsatte NCC for ca NOK 55 mrd og hadde 14.500 ansatte. NCCs aksjer er notert på Nasdaq Stockholm.