NCC bygger 124 leiligheter i Oslo og Bergen

NCC Construction AS og NCC Bolig AS har besluttet å starte byggingen av i alt 124 leiligheter på Grefsenkollen i Oslo og i Apeltunlien i Bergen. Avtalene omfatter to atskilte totalentrepriser på til sammen 164 millioner kroner.

Prosjektet i Grefsenkollen omfatter 86 leiligheter som skal bygges i en 10 etasjers blokk på 13.000 kvm, med flott utsikt over hele Oslo-området. Totalentreprisen er på 120 millioner kroner. I tillegg kommer to etasjer med garasjeanlegg, som også skal romme parkering for eksisterende boliger på nabotomten. Byggearbeidet starter 1. april og skal være avsluttet i januar 2007. Apeltunlien i Bergen utgjør 38 leiligheter fordelt på tre små blokker. To av blokkene er på fire etasjer med 14 leiligheter i hver, ligger på toppen av garasjeanlegget med direkte atkomst til leilighetene med heis. Det tredje blokken har tre etasjer med ti leiligheter og heis. Totalentreprisen er på 44 millioner kroner.