• NCC/

NCC bygger Byåsen videregående skole i Trondheim for 306 mill. kroner

NCC har inngått en kontrakt på byggetrinn I på den nye Byåsen videregående skole. Arbeidene utføres i en totalentreprise på totalt 306 mill. kroner eks. m.v.a. Byggherre er Sør-Trøndelag fylkeskommune. Byåsen skole bygges på området for Munkvoll leir.

Prosjektet er planlagt for å ivareta både allmenn- og yrkesfaglige studieretninger. I tillegg vil prosjektet inneholde funksjoner som bibliotek, idrettshall, treningssenter, auditorium og selskapslokaler. Det er i planleggingen også tatt høyde for nødvendig arealer til opplæringskontor og utleiearealer for vaskeri og kopisenter. Bruttoareal for byggetrinn I er ca 26.470 kvm, mens det planlagte byggetrinn II vil være er på ca 5.000 kvm. Byggene tilpasses terrenget og oppføres i to til fire etasjer. Arbeidene på byggetrinn I begynner i juni, og er beregnet å være ferdig i april 2004. Beslutning om byggetrinn II tas i januar 2003. Byggetrinn II er ca 45 mill. kroner. Byggetrinn II forventes ferdigstilt våre 2005. - Oppdraget med å bygge Byåsen skole er av de større aktuelle byggeoppdragene i Trondheim. Konkurransen er hard og jeg er svært tilfreds med at Sør-Trøndelag fylkeskommune valgte NCC. Totalt kommer prosjektet til å sysselsette 250 personer å det meste, sier distriktssjef Johan Arnt Vatnan i en kommentar. For ytterligere informasjon: Distriktssjef Johan Arnt Vatnan, tlf 73 98 51 94 / 995 61 569 Sjef for informasjon og samfunnskontakt Sigurd Knudsen, tlf 22 98 69 03 / 959 08 166 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.