• NCC/

NCC bygger omsorgssenter til ca 30 mill. kroner for Våler kommune

NCC har inngått en hovedentreprisekontrakt med Våler kommune om bygging av nytt omsorgssenter i Våler i Solør. Kontrakten, som omfatter de bygningsmessige arbeidene, er på ca 25 millioner kroner eks. mva.

Det nye sykehjemmet forbindes med det eksisterende sykehjemmet med en glassgang. Arealet i nybygget er på totalt ca 3200 m2 og gir plass til 48 nye sykehjemsplasser. I tillegg skal det bygges energihus og carporter. Prosjektet starter opp etter påske 2002 og ferdigstilles til sommeren 2003. NCC har vunnet kontrakten i anbudskonkurranse med andre lokale entreprenører. B. Bjørnstad Prosjektering AS i Elverum er arkitekt for nybygget. - Jeg er godt fornøyd med tildelingen av dette oppdraget, som passer godt til NCCs lokale organisasjon, sier distriktssjef Henning Sørlie. Oppdraget gir arbeid til ca. 10 av NCCs ansatte. I tillegg vil det bli engasjert en rekke underentreprenører, hovedsakelig fra det lokale markedet. For ytterligere informasjon: Distriktssjef Henning Sørlie, tlf 62 54 25 00 / 90 09 44 10 Prosjektleder Asbjørn Andersen, tlf 62 54 25 00 / 90 87 74 68 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.