NCC bygger på Vesta Forsikrings hovedkontor for 25 mill. kroner

NCC har inngått en totalentreprisekontrakt med Vesta Forsikring AS om bygging av ny 5. etasje ved forsikringsselskapets hovedkontor i Fyllingsdalen. Kontrakten er på ca 25 MNOK eks. m.v.a.

Den nye 5. etasjen på Vesta Forsikrings hovedkontor blir på totalt 1.900 kvm og vil inneholde totalt 90 nye kontorer, møterom etc. - Oppdraget for Vesta Forsikring innebærer store utfordringer i forhold til at det skal være ordinær drift i de underliggende etasjer i byggeperioden. Blant annet er det viktig å unngå lekkasjer, forstyrrelser på data-anlegg etc. Det vil bli iverksatt omfattende provisoriske tiltak for å hindre lekkasjer i byggetiden, og støyende arbeider vil foregå utenfor ordinær arbeidstid, sier distriktssjef Trygve Mo i en kommentar. Det vil på det meste være 30 personer i arbeid på prosjektet, inkludert underentreprenører. Prosjektet starter opp i disse dager og har en beregnet byggetid på cirka ni og en halv måned. For ytterligere informasjon: Distriktssjef Trygve Mo, tlf 55 59 98 37 / 918 37 413 Prosjektansvarlig Tor Gunnar Horne, tlf 55 13 28 33 / 995 17 313 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.