NCC bygger Røykenbadet

Lese original

NCC Construction skal bygge Røykenbadet. Badeanlegget vil inneholde 5 basseng, sklier, treningssenter og helsehus, med blant annet legekontor og fysioterapi. Utvendig vil det bli etablert en velværeavdeling med boblebad og kuldekulp. Kontrakten er på MNOK 232.

Den nye svømmehallen på Bråset i Røyken kommune blir på tre etasjer og fasaden blir kledd i Røyken granitt. Totalt areal er ca. 8.350 kvm.

- Vi er svært tilfreds med å bli vist denne tilliten fra Røyken Eiendom. Badeanlegget vil bli et signalbygg i kommunen, og vi syntes det er et godt valg at fasaden skal kles i Røyken granitt, sier distriktssjef Gunnar Svein Ulvestad i NCC Construction Norway.

I prosjektet samarbeider NCC Construction Norway med NCCs spesialkompetanse på bygging av svømmehaller og badeanlegg. Kompetansemiljøet var tidligere et datterselskap i NCC, Anjobygg, men er nå integrert i NCC Construction Sweden, og besitter spesialkompetanse på VA prosessteknikk og svømmehaller. Gjennom dette kompetansemiljøet kan NCC tilby tre ferdige svømmehallkonsept, som gir utbygger tilgang til ferdig prosjekterte svømmehaller og velprøvd teknologi.

Under byggingen vil byggeplassen følge NCCs eget konsept ”Grønn byggeplass”, som setter strengere krav enn myndighetenes egne, til blant annet energibruk og avfallshåndtering.

Arbeidene startet i juni i år, og badet skal ferdigstilles i løpet av vinteren 2016/2017.

Kontaktpersoner:

Distriktssjef Gunnar Svein Ulvestad, NCC Construction Norway, tlf. 482 46 413
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction Norway, tlf. 992 16 785

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett av Nord-Europas ledende selskaper innen bygg, eiendomsutvikling og infrastruktur, med en omsetning på NOK 52 mrd og 18 000 ansatte i 2014. NCC er børsnotert på Nasdaq Stockholm.

Tags: