NCC bygger videregående skole for ca 66 MNOK i Sund Kommune

NCC har inngått en totalentreprisekontrakt med Hordaland fylkeskommune om bygging av ny videregående skole i Sund kommune. Kontrakten er på ca. 66 millioner kroner eks. mva.

Bygget har et bruttoareal på ca. 6100 m2 fordelt på tre etasjer. I tillegg til å huse 22 klasser, skal det som en integrert del av bygningen etableres en tannlegeklinikk for fylkestannlegen. Tomten er en naturtomt, og det er lagt vekt på å bevare mest mulig av denne. - Dette skaper spesielle utfordringer både med hensyn til sprengningsarbeidet og tilrettelegging for oppførelsen av selve bygget, sier prosjektansvarlig Steinar Nordheim. Prosjektet starter opp i april 2002 og ferdigstilles mai/juni 2003. For ytterligere informasjon: Trygve Mo, distriktssjef NCC, tel. 55 59 98 20 Gard Kvalheim, prosjekteringsleder NCC, tel. 55 59 98 20 Steinar Norheim, prosjektansvarlig NCC, tel.55 59 98 20 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 5,2 mrd. NOK. Antall ansatte er ca 3.200.