NCC selger Helsfyr Panorama for MNOK 368,5

NCC Property Development AS har solgt eiendommen Helsfyr Panorama i Oslo til et kommandittselskap tilrettelagt av PARETO Private Equity ASA.

Salgsprisen på MNOK 368,5 vil gi NCC en god utviklingsgevinst som vil bli inntektsført i fjerde kvartal 2003. Nybygget og landemerket Helsfyr Panorama er et 17 etasjers kontorbygg med et totalt areal på 21.500 m2, ferdigstilt i 2003. Eiendommen ligger ved siden av Rica Helsfyr Hotell, inntil E6/Strømsveien. I tillegg til NCC selskapene Construction, Roads, International og Property Development, er bygget utleid til Nexans Norway AS og Gresvig ASA. NCC Property Development er en betydelig eiendomsutvikler i Oslo-området. Selskapet rendyrker rollen som utvikler og gjennomfører prosjektene i nært samarbeid med kunder og totalentreprenøren NCC Construction. Bryn-Helsfyr området er blant selskapets satsingsområder innen næringseiendom i Oslo, og har tidligere bl.a. har rehabilitert og utviklet FyrstikkByen på Helsfyr med 75.000 kvm. Selskapet satser bevisst på de utpregede kommunikasjonsknutepunktene i Oslo-området som Lysaker, Oslo sentrum og Helsfyr-Bryn. Kontaktpersoner: NCC Property Development AS v/Adm. dir. Stein Haugbro, tlf.: 950 26 210 Pareto Private Equity ASA, v/Partner Per Chr. Nicolaisen, tlf.: 918 61 605