NCC skal bygge Nye Jordal Amfi

Lese original

NCC skal på oppdrag for Oslo kommune,  Kultur- og idrettsbygg KF, bygge Nye Jordal Amfi i Oslo. Dagens Jordal Amfi er en av Norges mest kjente idrettsarenaer og ble bygget til OL i Oslo i 1952. NCC var en av fem tilbydere og kunne tilby bygging av Nye Jordal Amfi til laveste pris, MNOK 427.

-Vi er svært tilfredse med å være konkurransedyktige på bygging av en ny idrettsarena for Oslo kommune, og gleder oss til å starte opp prosjektet, sier avdelingssjef Marianne Brudevold Eek i NCC Infrastructure, divisjon Civil Engineering.

Prosjektet skal gjennomføres som fossilfri byggeplass. Det passer NCCs strategiske satsing.

-I NCC har vi kommet langt i det grønne skiftet, og kan tilby privat og offentlige byggherrer en rekke bærekraftige løsninger og sertifiseringer, sier Eek.

NCC har svært god erfaring med idretts- og kulturarenaer i Osloområdet, og har bygget blant annet Bislett Stadion, Oslo Spektrum og Telenor Arena.

Nye Jordal Amfi blir en ishockeyhall for elite- og breddeidretten i Oslo, og skal utformes som en moderne arrangementshall med arealer til publikum, servering, møtevirksomhet, øvrige idrettsfunksjoner og idrett.

Tildelingen fra Oslo kommune omfattes av forskrift om offentlige anskaffelser. Kontrakten ble signert 26. oktober kl. 12:00. Ordren registreres i forretningsområdet NCC Infrastructure i fjerde kvartal.

Marianne Brudevold Eek, avdelingssjef NCC Infrastructure

Email: marianne.brudevold.eek@ncc.no

Tor Heimdahl, kommunikasjonssjef NCC Norge

Email: Tor.heimdahl@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 16,000 ansatte i 2015. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.