• NCC/

NCC sprenger og planerer industriområdet til Snøhvit for 508 MNOK

NCC Norge og Statoil har undertegnet en intensjonsavtale vedrørende utsprenging og planering av industriområdet til Snøhvit-prosjektet på Melkeøya utenfor Hammerfest. Kontrakten har en verdi for NCC på 508 MNOK.

Snøhvit-prosjektet er et av de største anleggsprosjektene på land i Skandinavia. Oppdraget er meget omfattende og inneholder foruten utsprenging og planering, også mudring, bygging av kai, dokk og vanntunneler. En forutsetning for at prosjektet startes opp er at Stortinget, ved behandlingen i begynnelsen av mars, godkjenner Snøhvit-utbyggingen. Målsettingen er å starte anleggsarbeidene umiddelbart etter Stortingets behandling. - Vi har gode erfaringer fra lignende prosjekter, sier Hans Evensen, sjefsingeniør i NCC Norge. Planeringen av området er beregnet til å ta et år. Etter dette er det klart for installering av prosessanlegg og fire gasslagertanker. For ytterligere informasjon: Hans Evensen, sjefsingeniør i NCC Norge, tel 22 98 68 72/918 43 217 Sigurd Knudsen, sjef for informasjon og samfunnskontakt, tel 22 98 69 03 / 959 08 166 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.nccnorge.no NCC er et av Nordens ledende bygg- og eiendomsutviklingsselskap. NCC har i Norge en årlig omsetning på ca 3,5 Mdr NOK. Antall ansatte er ca 3.500.