NCC starter høstjakten

Lese original

Årets sesongstart for høstens karrieremesser ved landets studiesteder er i gang. Nå inviterer NCC studenter på tvers av fagområder og kompetanser på en rekke karriere- og næringslivsdager ved universiteter, høyskoler og yrkesmesser.

NCC og bransjen deltar på digital karrieremesse allerede torsdag denne uken. Skjermdump: NCC

Besøk en av våre stands og delta på NCCs informasjonsmøter slik at du får mulighet til å bli kjent med den største bygg- og anleggsaktøren i det nordiske markedet. Vi forteller deg om vårt studentprogram og hvilke karrieremuligheter vi kan tilby, sier Marianne Brudevold Eek, leder i Nordic Large Projects i NCC Infrastructure.

Man får treffe nyansatte og nyutdannede som forteller om hvordan det er å jobbe i NCC. Målet er å rekruttere gode kandidater til spennende og utfordrende prosjekter i fremtiden.

Søker studenter med visjon og skaperevne

NCCs visjon er å fornye bransjen og levere de beste bærekraftige løsningene. Hver dag utfordrer selskapet seg selv til å skape en bedre morgendag og bærekraftige løsninger i toppsjiktet. NCC driver utvikling, lytter, deler idéer og samarbeider.

Å jobbe hos oss krever at du bidrar til smarte løsninger, har gode samarbeidsevner og kan håndtere en rekke ulike utfordringer. Vi liker å se våre medarbeidere vokse og vi tror at man gjør det best i et kompetent og støttende miljø. Hvis du som student ønsker å være med å bygge en bedre og mer bærekraftig fremtid så er du velkommen til oss, sier Eek.

Første karrieremesse avholdes allerede på torsdag – på nett

For tredje året på rad velger NCC å satse på nettbaserte karrieremesser; digitale plattformer som legger til rette for at studenter og arbeidstakere kan live-chatte med potensielle arbeidsgivere uansett hvor de befinner seg. I år som i fjor stiller NCC opp med medarbeidere fra Norge, Sverige og Danmark på samme online messe.

Digitale karrieremesser er kommet for å bli og NCC tror på disse som en nyttig tilleggsarena for merkevarebygging og rekruttering i en digitalisert verden. I fjor deltok i underkant av 3000 på Skandinavisk Online Karrieremesse og vi antar at flere vil finne veien hit nå på torsdag, sier Christina Johansen, leder for rekruttering og employer branding i NCC Norge.

NCC erfarer at nettbaserte karrieremesser kan være nyttige verktøy for rekruttering og en mulighet til å nå bredere; nå folk som ikke har mulighet til å reise land og strand for å treffe selskapet på de tradisjonelle messene. Man sparer tid og ressurser, i tillegg til å spare miljøet ved å holde karrieremesser på nett.

Du møter NCC på bl.a.:

7. september: SOK2017, "Career Day" - online karrieremesse

11. oktober: NMBU, Ås - Karrieredagen 2017

17. oktober: Grieghallen, Bergen - Karrieredagen 2017, Springbrettet

7. november: NTNU, Trondheim - BM-dagen 2017

Mer informasjon finner man på NCCs studentsider.

For ytterligere informasjon:

Christina Johansen, leder rekruttering og employer branding i NCC t: 976 67 111 e: Christina.Johansen@ncc.no

Cato W. Gustavson, kommunikasjonsrådgiver i NCC t: 924 66 737 e: cato.werner.gustavson@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17.000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på bransjebloggen Beyond Construction for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.