NCC utfører mer gravefri rørfornying i Oslo

Lese original

NCC har inngått ny kontrakt med Oslo kommunes Vann- og avløpsetat om gravefri renovering av kommunale vannledninger.

Kontraktsverdien er på rundt 22 millioner kroner og omfatter renovering av 3500 meter av kommunens vannledninger med PU-belegg, som er én av NCCs gravefrie (NoDig-) metoder for ledningsfornyelse.

- Gravefri ledningrenovering er både raskere, mer miljøvennlig og mer økonomisk enn tradisjonelle gravemetoder, noe stadig flere av våre kunder og samarbeidspartnere ser. Vi er derfor glade for å kunne gå i gang med denne jobben, sier prosjektleder Tage Odland i NCC Infrastructure.

I prosjektet med  navnet «Lindeberg Sør» er det vannledninger på Lindeberg i Groruddalen med dimensjon Ø 200/300 mm som skal renoveres, samtidig som kumgods i vannkummer skal skiftes ut med nytt. NCC har tidligere renovert vannledninger gravefritt i prosjektområdet «Lindeberg Midtre».

– Med NCCs NoDig-løsning PU-liner sprøyter og belegger vi ledningene innvendig med polyuretan. Dermed stoppes innvendig korrosjon og slitasje i ledningen, kapasiteten på gjennomstrømningen optimaliseres og rørenes levetid økes med mange år, sier prosjektleder Odland.Arbeidene på Lindeberg starter opp i mai og er beregnet å pågå i 40 uker.

Mer om NCCs NoDig-løsninger for ledningsrenovering

For ytterligere informasjon, kontakt:
Tage Odland, Prosjektleder ledningsrenovering, NCC Infrastructure t: +47 901 19 470,
e: tage.odland@ncc.no

Robin Stenersen, Kommunikasjonsrådgiver NCC InfrastructureT: +47 952 90 219,
e: robin.stenersen@ncc.no

Mediekontakt: Robin Stenersen, kommunikasjonsrådgiver, NCC Infrastructure
t: 952 90 219 e: robin.stenersen@ncc.no

Om NCC. Vår visjon er å fornye bransjen og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er et av Nordens ledende selskaper innenfor bygg, infrastruktur og eiendomsutvikling, med en omsetning på 54 Mrd NOK i 2019 og nærmere 15 500 ansatte. NCC er notert på Nasdaq Stockholm.

Tags: