NCC utvider E6 parsell Assurtjern-Taraldrud

Statens vegvesen har tildelt NCC Construction AS oppdraget med etablering av ny fire-felts E6 fra og med toplanskrysset ved Assurtjern til Taraldrud i Akershus. Kontrakten har en verdi på 71,2 millioner kroner.

- Vi nærmer oss nå slutten av to andre prosjekter på riksvei 35 Grualia-Slettmoen og riksvei 159 Omkjøringsvei Strømmen. Jobben på E6 passer derfor perfekt for oss, sier distriktssjef Håkon Tjomsland Anlegg Øst. Oppdraget består i hovedsak av grunn- og betongarbeider og elementene i jobben består av: - Utvidelse av E6 fra to til fire felt, inklusive 1200 meter påkjørings- og avkjøringsfelt - Komplett toplanskryss ved Assurtjern - To 46 meter lange slakkarmerte broer for E6 ved Assurtjern - To 80 meter lange tunneler/kulverter i betong for viltkryssing Arbeidet starter i august 2003, og skal være avsluttet innen 27. august 2004. For ytterligere informasjon kontakt: • Håkon Tjomsland, distriktssjef Anlegg Øst + 47 22 98 67 85 eller + 47 901 19 363 • Øyvind Kvaal, sjef for informasjon og samfunnskontakt + 47 900 76 910 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.ncc.no