Ny regiondirektør i NCC Construction

Lese original

Are Strøm (43) er ansatt som ny regiondirektør, Region Anlegg, i NCC Construction Norway.

Are Strøm er i dag konsernsjef i Norstat AS, en virksomhet med 21 kontorer i 10 land. Strøm har bred erfaring fra lederstillinger, rådgivning og styrearbeid. Han har vært rådgiver og administrerende direktør i Holte Consulting og konsernsjef (CEO) i Holte Group AS. I tillegg har han jobbet med prosjektledelse internasjonalt i Holte Group og Schlumberger, samt med analyse og kvalitetssikring av utviklingsprosjekter.

Strøm er utdannet sivilingeniør fra NTNU og har i tillegg en Executive MBA fra Instituto de Empresa i Madrid.

- Jeg er meget godt fornøyd med å få Are Strøm inn som leder for Region Anlegg. Hans erfaring og bakgrunn vil bidra til å forsterke NCCs strategiske satsing på infrastrukturprosjekter, med fokus på ytterligere lønnsom vekst, sier administrerende direktør i NCC Construction Håkon Tjomsland.

Administrerende direktør Håkon Tjomsland, NCC Construction, telefon + 47 901 19 363
Kommunikasjonssjef Terje Stachnik Hansen, NCC Construction, tlf. +47 992 16 785.

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2013 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 9,2 milliarder kroner og rundt 2 400 ansatte. NCC Construction Norge bygger boliger, kontorer, veier, anlegg og infrastruktur.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.