OKK bygger i Holmestrand

Lese original

USBL Utbygging AS har inngått kontrakt med OKK Entreprenør AS om bygging av 27 leiligheter med tilhørende parkering.

- Dette er et spennende prosjekt som vi har jobbet lenge sammen med arkitekt og byggherren for å optimalisere, og vi er svært glade for at dette kommer i gang. Vi ser frem til et godt og nært samarbeid med byggherren, sier regionsleder Yngvar Sveinung Brekke.

Prosjektet utføres i totalentreprise og har en verdi på ca 36 millioner kroner.

Arbeidene starter i desember 2012 og skal være ferdigstilt ved årskiftet 2013/2014.

Prosjektet tegnes av FuthArk-Arkitekter.

OKK Entreprenør AS er et tradisjonsrikt entreprenørselskap grunnlagt i 1945 og er i dag blant de største entreprenørene i Norge. Selskapet er siden høsten 2012 eid av NCC Construction AS. OKK er lokalisert i Oslo med regionskontor i Drammen og Tønsberg. Totalt er det ca 350 ansatte i konsernet som omfatter Haandverkerne AS og Noveta AS. Konsernet har en samlet omsetning på 850 millioner kroner (2009).

Vår visjon er å fornye bransjen og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er et av Nordens ledende selskaper innenfor bygg, infrastruktur og eiendomsutvikling, med en omsetning på 54 Mrd NOK i 2019 og nærmere 15 500 ansatte. NCC er notert på Nasdaq Stockholm.