• NCC/

Ordfører Trude Drevland legger ned grunnsteinen for Norges første svanemerkede leilighetsprosjekt

Lese original

NCC Bolig inviterer til grunnsteinsnedleggelse for LonaParken.

Mandag 1. desember kommer ordfører Trude Drevland til Åsane for å legge ned grunnsteinen til boligprosjektet LonaParken. Også representanter fra Svanemerket og NCC deltar i arrangementet.

LonaParken er det første norske leilighetsprosjekt som har fått tildelt miljømerket Svanen.

– Svanemerking er i like stor grad et kvalitetsstempel som miljøstempel. Boligene skal være miljøsmarte og ha et godt innemiljø. De skal være sunne i dag og for framtidige generasjoner. Det betyr en bærekraftig utvikling fra planlegging til innflytting og bruk av boligene. Vi er svært fornøyd med å markere byggestart for de første svanemerkede leilighetsprosjektet i Norge, sier Peter Svensson, fungerende leder i NCC Bolig.

- Hvordan vi bor er et av de viktigste miljøvalgene vi gjør. Det er stor miljøgevinst å hente både når det gjelder selve byggeprosessen, alle materialene som blir brukt og hvor energieffektiv boligen er. Svenskene har lenge kunnet velge svanemerkede boliger. Det gleder meg at norske boligkjøpere endelig kan gjøre det samme, sier Anita Winsnes, direktør i Miljømerking.

Grunnsteinsnedleggelsen finner sted mandag 1. desember kl. 13:30 på byggeplassen i Myrdalsvegen. Ankomst via NCCs salgskontor (første vei til venstre etter Myrdalsvegen 22).

Program, grunnsteinsnedleggelse 1. desember 2014:

13.30     Velkomsttale ved Peter Svensson, fung. leder NCC Bolig
13.40     Gunn-Helen Øye fra Miljømerking forteller historien til Svanemerket, og hva de tror om fremtidig boligbygging med Svanemerket
13.50     Nedleggelse av grunnstein og tale ved ordfører Trude Drevland
14:00     Kaffe og kaker. Mingling og mulighet for intervjuer
15:00     Ferdig for dagen

Velkommen!

Kontaktinformasjon:
Prosjektleder Andreas Hovden, NCC Bolig AS, tlf. 926 91 837
Prosjektleder Arne Johan Solesvik, NCC Bolig AS, tlf. 950 91 418
Kommunikasjonsansvarlig Tove Borchgrevink, NCC Bolig AS, tlf. 918 39 852
Markedsansvarlig Gunn-Helen Øye, Miljømerking, tlf. 24 14 46 26 / 91 31 04 73

NCC i Norge består av forretningsområdene NCC Construction, NCC Property Development, NCC Roads og NCC Bolig. I 2013 hadde NCC i Norge en omsetning på ca. 9,2 milliarder kroner og rundt 2 400 ansatte.  NCC Bolig inngår i forretningsområdet NCC Housing. NCC Housing utvikler og selger boliger på utvalgte markeder i Norden, Tyskland, Baltikum og St. Petersburg.

Tags: