Pia Kruse ansatt som leder for bærekraft i NCC Building Nordics

Lese original

Forretningsområdet NCC Building Nordics i NCC-konsernet har rekruttert Pia Kruse til å lede og ytterligere styrke den nordiske enheten innenfor miljø og bærekraft. Hun har en MSc fra universitetet i København innen biologi og har 20 års variert erfaring fra bygg og anlegg.

-Pia Kruse har en spennende og sammensatt bakgrunn som er svært relevant for det videre arbeidet med bærekraft i NCC og i vårt forretningsområde, sier Catarina Molén-Runnäs, leder for NCC Building Nordics. Sammen med et erfarent og dedikert team innen IT, innkjøp, strategi og forretningsutvikling vil Pia Kruse være en dedikert ressurs som vil styrke NCCs bærekraftarbeid.

-Vi har jobbet med bærekraft i våre prosjekter i nærmere 20 år og prosjektene våre leverer hver dag kvaliteter i verdensklasse. Med en dedikert ressurs for hele forretningsområdet skal vi skape økte synergier på tvers av landegrensene og ytterligere innlemme bærekraft i vår forretningsutvikling. Det tror vi markedet nå er klare for, sier Molén-Runnäs.

Pia Kruse kommer i dag fra stillingen som Environmental and HSE Manager i AF Gruppen og hun har tidligere hatt tilsvarende roller i Veidekke og Skanska.

-Jeg har over flere år fulgt NCC som en inspirerende konkurrent på bærekraft og ser frem til å kunne bidra med min kompetanse innen grønn vekst og bærekraft. Jeg gleder meg til å få være med å realisere NCC og NCC Building Nordics ambisiøse målsettinger.

Pia Kruse vil jobbe ut ifra Oslo og inngå i forretningsområdets enhet for strategi og forretningsutvikling med ansvar for Finland, Danmark og Norge. Hun vil starte opp i NCC 1. oktober.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Terje Stachnik Hansen, kommunikasjonssjef NCC i Norge. Tlf. 992 16 785
E-post: Terje.Stachnik.Hansen@ncc.no

Om NCC. NCC er et av de ledende bygg- og anleggsselskapene i Norden. Med utgangspunkt i vår ekspertise i å håndtere og lede kompleksiteten i byggeprosesser skaper NCC den positive påvirkningen byggeprosjekter har for kunder og samfunnet. Vår virksomhet inkluderer utvikling av forretningsbygg, gjennomføring av bygg- og infrastrukturprosjekter, asfalt og produksjon av pukk og grus. I 2020 omsatte NCC for ca NOK 55 mrd og hadde 14.500 ansatte. NCCs aksjer er notert på Nasdaq Stockholm.