Pressemelding: NCC bygger om Posthuskvartalet i Oslo

NCC Construction AS har inngått en avtale til en verdi av NOK 214 millioner med Linstow Eiendom AS om å bygge om det gamle posthuskvartalet i Oslo til leiligheter og næringslokaler. Kvartalet har fått navnet ”Quadraturen” og vil bl.a. inneholde 232 leiligheter

”Dette er vår største rehabiliteringsjobb noen sinne, og NCC befester dermed sin posisjon som en ledende aktør innenfor dette området i Oslo. Samtidig viderefører vi et meget godt samarbeid med Linstow. NCC har i 2004 overlevert et kjøpesenter til Linstow i Baltikum, samtidig som vi nå bygger om kjøpesenteret på Aker Brygge,” sier distriktssjef for rehabilitering Peter Sandrup i Region Oslo Bygg. Arbeidet utføres i en partneringavtale og oppstart er 1. mars i år. I første omgang vil det foregå et omfattende rivingsarbeid for å klargjøre kvartalet til ombyggingen. Deretter skal det bygges 232 leiligheter fordelt på 11.000 kvm med høy standard. Leilighetene varierer i størrelse fra 36 til 120 kvm, flest av de minste med hems/soverom over badet. Totalt skal det bygges om 26.000 kvm inklusive bolig, næring og et helautomatisk garasjeanlegg. Første innflytting i Quadraturen skal være august 2006, og hele prosjektet skal ferdigstilles til 1. mars 2007. En underentreprenør fra Baltikum vil stå for innredningsarbeidene. ”Som entreprenør har NCC ansvar for at prosjektet gjennomføres 100% i samsvar med de regler som gjelder for norsk arbeidsliv,” sier Øyvind Kvaal, sjef for Kommunikasjon og Samfunnskontakt. Partnering er en samarbeidsform der partene i et prosjekt er helt åpne om alle forhold, og der alle jobber mot prosjektets felles mål. For ytterligere informasjon kontakt: Peter Sandrup, Distriktssjef Rehab, NCC Construction AS, tlf. +47 915 88 645 Jan Kristiansen, prosjektleder, tlf. +47 951 05 628 Øyvind Kvaal, Sjef for Kommunikasjon og Samfunnskontakt, tlf. + 47 900 76 910 Samtlige NCCs pressemeldinger finner du på www.ncc.no