Renoverer rør i Oslo og Drammen gravefritt

Lese original

NCC har inngått nye kontrakter med Oslo kommunes Vann og avløpsetat og med Drammen kommune om gravefri renovering av kommunale vann- og avløpsledninger.

Det er i høst inngått to kontrakter i Oslo på henholdsvis 20 og 18,3 millioner kroner, mens kontrakten med Drammen kommune er på 1,5 millioner kroner – alle med bruk av NCCs gravefrie metode NoDig.

– Med vår NoDig-løsning PU-liner sprøyter og belegger vi ledningene innvendig med polyuretan. Dermed stoppes innvendig korrosjon og slitasje i ledningen, kapasiteten på gjennomstrømningen optimaliseres og rørenes levetid økes med mange år, sier prosjektleder Tage Odland i NCC Infrastructure.

I Oslo er det hovedledninger blant annet i områdene Lindeberg, Jernbanetorget og Torshov som skal renoveres, samtidig som kumgods i vannkummer skal skiftes ut med nytt. På Lindeberg blir vannledninger renovert med PU-liner mens gamle avløpsrør på Jernbanetorget og Torshov vil gjennomgå strømperenovering. I Drammen er det kommunale vannledninger i Finn Blackstads vei som fornyes med PU-liner.

- ­Gravefri ledningrenovering er både raskere, mer miljøvennlig og mer økonomisk enn tradisjonelle gravemetoder, noe stadig flere av våre kunder og samarbeidspartnere ser. Vi er derfor glade for å kunne gå i gang med disse jobbene, sier Odland.

Arbeidene på Lindeberg startet opp i september, mens en ved Jernbanetorget og Torshov starter opp i disse dager. Jobben i Drammen ble ferdigstilt i oktober, mens arbeidene i Oslo vil pågå fram til juni neste år.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Tage Odland, Prosjektleder ledningsrenovering, Infra, NCC Infrastructure

t: +47 901 19 470, e: tage.odland@ncc.no

Robin Stenersen, Kommunikasjonsrådgiver NCC Infrastructure

T: +47 952 90 219, e: robin.stenersen@ncc.no

Mediekontakt: Robin Stenersen, kommunikasjonsrådgiver, NCC Infrastructure
t: 952 90 219 e: robin.stenersen@ncc.no

Om NCC. Vi skaper vinnende prosjekter i samarbeid med våre kunder. NCC er ett av Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning på SEK 55 milliarder og over 17.800 ansatte i 2017. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. Les mer om oss på NCC.no og følg oss på sosiale medier og på NCC sin bransjeblogg for tilgang til de ferskeste nyhetene. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.

Tags:

Vår visjon er å fornye vår bransje og tilby de beste bærekraftige løsningene. NCC er ett Nordens ledende selskaper innen bygg og anlegg, infrastruktur og eiendomsutvikling med en årlig omsetning, eksludert Bonava, på SEK 53 milliarder og over 17,000 ansatte i 2016. Konsernet opererer i hele Norden, med den største delen av virksomheten i Sverige. NCC er børsnotert på NASDAQ Stockholm.