MELDEPLIKTIGE HANDLER BLANT PRIMÆRINNSIDERE

DiaGenic opplyste 8.juli om gjennomført emisjon. Den 8. juli er det gjennomført meldepliktige handler blant primærinnsidere i DiaGenic ASA. Primærinnsidere har til sammen kjøpt 130.000 aksjer i selskapet. Transaksjonene er nærmere beskrevet nedenfor. Håkon Sæterøy, som er arbeidende styreleder i DiaGenic ASA, har gjennom sitt heleide selskap Investor Corporate AS tegnet for 43.000 aksjer i emisjonen til kurs NOK 3,74 per aksje. Sæterøy har dermed økt eksponeringen i selskapet og har etter emisjonen til sammen 1.386.478 aksjer i direkte og indirekte eie. Gustav Ingemar Kihlström, som er nestleder i styret i DiaGenic ASA, har tegnet for 10.000 aksjer i emisjonen til kurs NOK 3,74 per aksje. Kihlström har dermed økt eksponeringen i selskapet og har etter emisjonen til sammen 105.000 aksjer i direkte og indirekte eie. Erik Christensen, som er administrerende direktør i DiaGenic ASA, har tegnet for 20.000 aksjer i emisjonen til kurs NOK 3,74 per aksje. Christensen har dermed økt eksponeringen i selskapet og har etter emisjonen til sammen 150.000 aksjer i direkte og indirekte eie. Praveen Sharma, som er direktør og styremedlem i DiaGenic ASA, har tegnet for 10.000 aksjer i emisjonen til kurs NOK 3,74 per aksje. Sharma har dermed økt eksponeringen i selskapet og har etter emisjonen til sammen 2.995.000 aksjer i direkte og indirekte eie. Anders Lönneborg, som er direktør i DiaGenic ASA, har tegnet for 10.000 aksjer i emisjonen til kurs NOK 3,74 per aksje. Lönneborg har dermed økt eksponeringen i selskapet og eier til sammen 2.900.000 aksjer etter emisjonen. Morten Sten Johansen, som er direktør i DiaGenic ASA, har tegnet for 20.000 aksjer i emisjonen til kurs NOK 3,74 per aksje. Johansen har dermed økt eksponeringen i selskapet og eier til sammen 140.000 aksjer etter emisjonen. Mina Blair, som er styremedlem i DiaGenic ASA, har tegnet for 7.000 aksjer i emisjonen til kurs NOK 3,74 per aksje. Blair har dermed økt eksponeringen i selskapet og eier til sammen 7.000 aksjer etter emisjonen. Ruben Ekbråten, som er Financial Controller i DiaGenic ASA, har tegnet for 10.000 aksjer i emisjonen til kurs NOK 3,74 per aksje. Ekbråten har dermed økt eksponeringen i selskapet og eier til sammen 10.000 aksjer etter emisjonen. Kontaktperson: Dr Med Erik Christensen, administrerende direktør Telefon: +47 95939918 e-mail: erik.christensen@diagenic.com