Dell og NetCom samarbeider om 3G

Report this content

(Oslo 20. april 2006) I november i fjor inngikk NetCom og Dell en strategisk samarbeidsavtale. Laptopgiganten skal selge innstikkskort fra NetCom som tilleggsprodukt.

Avtalen ble inngått i november i fjor, og nå er samarbeidet virkelig i gang. Dell gjennomfører i disse dager et ”roadshow” i seks norske byer i forbindelse med lanseringen av en ny laptop-serie. NetCom er med på showet. -Vi har stor tro på at dette samarbeidet skal kunne gi oss et ytterligere løft i salget av NetCom Connect. Når 3G etter hvert bygges inn i PC’ene er det viktig å ha gode samarbeidspartnere, sier direktør for salg, Morten Birkeland i NetCom. Kundeperspektiv -Vi er opptatt av kundebehov. Flere og flere ønsker å ta med seg PC’en for å sende mail og surfe på nettet overalt hvor de ferdes, og etterspør slike løsninger. Da ønsker vi å innfri. Det var derfor naturlig for oss å inngå et samarbeid med NetCom, sier markedsdirektør i Dell Norge, Hans Seime. Dette er framtiden Bransjen har lenge snakket om at lyd, bilde og internett smelter sammen. Nå er det en realitet. Data over mobilnettet med NetCom Connect gjør dette mulig. – NetCom Connect vil være spesielt nyttig for folk som er mye på farten, og ikke minst i de delene av landet hvor man ikke har fast bredbånd. Nå har hastigheten blitt såpass høy at innstikkskortene er et reelt og godt alternativ, sier Birkeland. Ved juletider lanserte NetCom innstikkskortene som kombinerer UMTS og EDGE. -Med Dell på laget får vi et ytterligere løft i NetCom Connect-suksessen, avslutter Birkeland. Kontaktpersoner: Morten Birkeland direktør salg i NetCom 920 69 500 Hans Seime markedsdirektør i Dell 90 75 11 43 Fakta om Dell Dell Inc. (NASDAQ: DELL) er en allsidig leverandør av informasjonsteknologi og en partner med stor tillit i markedet. Selskapet selger en omfattende rekke med produkter og tjenester direkte til kunder over hele verden. Dell, anerkjent av Fortune Magazine som verdens tredje, og USAs mest beundrede selskap, designer, bygger og leverer innovative, skreddersydde systemer som gir kunder enestående god valuta for pengene. Selskapet hadde en omsetning på $56 milliarder de siste fire kvartaler. Opplysninger om Dell og selskapets produkter kan fås på Internett på www.dell.no. For pressemeldinger, bilder, med mer, se www.dellinfo.net.