Familien får trådløst sentralbord

​(Oslo, 24. august 2010) NetCom fortsetter å utfordre fasttelefonen og lanserer i dag et trådløst sentralbord for familien – en ny tjeneste som gjør fasttelefonen overflødig og familiemedlemmene mer tilgjengelige enn noen gang.

- Et felles telefonnummer til familien er viktig for mange, men stadig flere ønsker å kvitte seg med selve fasttelefonen. Vi ønsker å gi familien en mer moderne løsning tilpasset tiden vil lever i, og lanserer i dag NetCom Hjemme med familiens egne trådløse sentralbord, sier Lars Ryen Mill, produktdirektør i NetCom.

Familiens sentralbord
Før sommeren lanserte NetCom første del av NetCom Hjemme og gjorde det da mulig å portere fastnummeret til mobilen. I dag utvides tjenesten med en trådløs sentralbordsløsning for familien.

Med den nye løsningen kan familie og venner fortsatt ringe til fastnummeret, og vil da komme til en beskjed familien har lest inn. Med et enkelt tastetrykk kan innringeren velge hvem i familien han vil snakke med og blir da satt over til mobiltelefonen til det familiemedlemmet.

Tilgjengelig og mobil
- Det å være tilgjengelig blir stadig viktigere for folk. Vi ønsker ikke å være bundet til en kabel i veggen, men derimot vil vi være mobile og tilgjengelige uavhengig av hvor vi befinner oss. NetCom ønsker å tilby enkle trådløse løsninger som er tilpasset det moderne samfunnet, og dagens lansering av NetCom Hjemme er et viktig bidrag til dette, sier Ryen Mill.

- I tillegg til at løsningen gir familien en helt ny fleksibilitet, er den adskillig rimeligere enn fasttelefonen. Familien slipper å betale den skyhøye fastavgiften og kostbar viderekobling fra fasttelefonen til mobilen når de ikke er hjemme.

Mulig med husmobil
I tillegg til å være en trådløs tjeneste som kobler sammen mobiltelefonene til familiemedlemmene, kan NetCom Hjemme settes opp med en egen mobiltelefon og et eget abonnement. Denne mobilen vil da fungere som husets mobiltelefon og vil være ett av valgene den som ringer fastnummeret kan velge å bli satt over til.

Fakta om NetCom Hjemme
*
Med NetCom Hjemme flyttes familiens fastnummer til NetCom. Familien beholder det gamle fastnummeret, men slipper den faste månedsavgiften på fasttelefonen.
* Familien definerer hvem som skal inngå i tjenesten og leser inn en velkomsthilsen.
* Innringer blir møtt av velkomsthilsenen og velger med tastetrykk den i familien han vil snakke med. Samtalen blir formidlet til det valgte medlemmet.
* Utgående samtaler går fra den enkeltes mobiltelefon som vanlig.
* NetCom Hjemme kan settes opp med en egen mobiltelefon som ligger fast i huset. Da vil denne mobilen fungere som husets mobiltelefon og vil være ett av valgene den som ringer fastnummeret kan bli satt over til.
* NetCom Hjemme koster kr 199,- i etableringsavgift og kr 30,- i måneden.
* NetCom Hjemme Mini (uten sentrabordsløsningen) koster kr 199,- i etablering og kr 10,- i måneden.
* Tjenesten kan bestilles på www.netcom.no eller ved å ringe NetCom Kundesenter på 05050.

Charlotte Erikstad, kommunikasjonsrådgiver, mobil: 928 23 368, e-post: charlotte.erikstad@netcom-gsm.no