Her er 4G-prisene

NetCom: Her er 4G-prisene (14. desember 2009) NetCom lanserer i dag verdens første 4G-nett i Oslo. De første kundene betaler kun èn krone for å få tilgang til det superraske mobile bredbåndet. Frem til 1. april har NetCom introduksjonspris på 4G, med modem til èn krone og fri bruk av data. NetCom gir også kundene sine full returrett i 30 dager. Erfaringer fra kundene - Vi ønsker å senke barrieren for å prøve ut det nye 4G-nettet og feire at vi er først i verden. Det er viktig for oss å få med kundene fra et tidlig stadium, slik at vi kan høste erfaringer sammen. Vi har ståltro på dette produktet, og er overbevist om at kundene våre vil bli fornøyde, sier kommunikasjonssjef i NetCom, Øyvind Vederhus. Både 3G og 4G De ordinære abonnementsprisene for 4G er kr 699 i måneden. Kunden får både et 4G-modem og et 3G-modem med på kjøpet, slik at man har tilgang til mobilt bredbånd overalt der det er mobildekning. - I andre kvartal får vi nye modemer som håndterer både 3G og 4G. Kundene våre får da tilsendt det nye modemet fra oss kostnadsfritt, sier Vederhus. Dekning NetComs 4G-nett dekker i dag to tredjedeler av Oslo. Utbyggingen fortsetter, og på nyåret vil hele Oslo ha 4G-dekning. I 2010 fortsetter også utbyggingen, der Trondheim, Bergen og Stavanger står først på listen. - På netcom.no kan du følge 4G-utbyggingen og sjekke om du har dekning der du bor. NetCom ønsker å bygge ut 4G over store deler av landet, og ser frem til å kunne tilby verdens raskeste mobile bredbånd til våre kunder i Trondheim, Bergen og Stavanger neste år, sier Vederhus. Fakta • Introduksjonspris på 4G frem til 1. april 2010, men modem til kr 1 og fri bruk av data. • Ordinær abonnementspriser på 4G er kr 699. Modem kr 699. • Kundene får både 4G og 3G modem på kjøpet. Byttes kostnadsfritt til nytt modem som håndterer begge teknologier i andre kvartal 2010. • Sjekk om du har 4G-deking på netcom.no. I dag dekker NetCom 2/3 av Oslo, på nyåret hele byen. • I 2010 bygger NetCom ut 4G i Trondheim, Bergen og Stavanger.