HomeRun åpnet på Heathrow

Report this content

(Oslo, 7. juni 2005) Deler av mobilnettet er nede, som følge av det som kan synes å være et terroranslag i London. TeliaSonera åpner derfor HomeRun for å avhjelpe kommunikasjonsbehovet på flyplassen.

Det er problemer med å komme igjennom på mobilnettet i London. For å lette kommunikasjonsbehovet noe, besluttet TeliaSonera raskt å åpne HomeRun-soner på Heathrow flyplass. –Dette gjør det mulig for alle som ønsker å få tilgang til å koble seg opp mot internett kostnadsfritt, sier Product Manager HomeRun, Lars Ryen Mill. Den trådløse internett-sonen er tilknyttet SAS sine områder på flyplassen. Mill understreker at flyplassen er informert og at de vil bistå brukere ved behov. Dette er HomeRun: Kunden får tilgang til trådløse nettverk. Ved hjelp av et såkalt WLAN-kort på PC-en kan man koble deg opp mot Internett. De trådløse nettverkene gjør at oppkoblingen går veldig raskt sammenliknet med modem, og påloggingen skjer på noen sekunder. Slik gjør du: Har du en bærbar PC med WLAN-kort, kan du gå inn på en HomeRun-sone på Heathrow og logge deg på internett på vanlig måte. Kontaktperson: Lars Ryen Mill, Product Manager HomeRun tlf 932 24 044 Trond Lund, salgs- og markessjef mobilt bredbånd tlf 928 57 222