Marine Harvest Norway velger NetCom

Report this content

NetCom og TeliaSonera inngår avtale med Marine Harvest Norway om en mobil- og mobildataløsning for selskapets virksomhet i Norge. Avtalen løper over fem år og har en verdi på 30 millioner kroner.

Marine Harvest Norway er Norges største oppdrettsselskap med virksomhet langs hele norskekysten fra Agder til Nordland. Avtalen med NetCom og TeliaSonera sikrer Marine Harvest Norway en robust telefoni- og mobildatakommunikasjonsløsning for mer enn 1000 ansatte, som også er tilrettelagt for svært krevende dekningsforhold langs Norges kystlinje.

Smarte og robuste løsninger
- Vi er et innovativt selskap som alltid er på jakt etter gode leverandører. NetCom og TeliaSonera leverer smarte og robuste mobil- og dataløsninger som passer oss utmerket, sier Arnt Mjøen, IT-sjef i Marine Harvest Norway.

- Marine Harvest Norway har valgt en solid operatørpakke fra oss, som inkluderer mobiltelefoniløsninger fra NetCom, IP-telefoni fra NextGenTel og ATEA og satellittelefoni fra NextGenTel. Det vil også være mulig å utvide løsningen med Unified Communication som integrerer IP-telefoni og video med Marine Harvest’ IT-system, sier Charlotta Rehman, direktør for Bedriftsområdet i NetCom.

Marine Harvest Norway er Norges største oppdrettsselskap med virksomhet langs hele norskekysten fra Agder til Nordland. Selskapet har over 1000 ansatte, og driver i hele verdikjeden fra stamfisk, rogn, matfisk, foredling og distribusjon til salg.

Kontaktperson i NetCom
Pressekontakt Anders Bigseth