Medvind for NetComs surfeportal

(Oslo, 26. september 2006) NetCom og TeliaSoneras mobile internettportal, Surfport, passerte 1 million unike ”surfere” per måned i sommer. NetComs kunder brukte portalen 40 prosent mer i august enn før sommeren.

Internettportalen er rullet ut i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Litauen og Estland i 2005 og 2006. -Det er gøy at så mange har oppdaget fordelene med NetCom SurfPort. Kraftig økning i antall kunder og bruk viser at tjenesten har blitt en suksess i Norge, sier Simen Skou, produktsjef for SurfPort i Norge. Han forteller at det totale datavolumet, altså bruk, har økt med 30 prosent siden mai. Jentene på surfer’n -Vi har tilrettelagt mye innhold for jenter på portalen den siste måneden. Blant annet har vi en ny mote- og helseside med innhold fra Henne og KK, samt en egen kjendisside. Vi ser at dette har truffet jentene, og at de også bruker portalen stadig mer, sier Skou. Lett å navigere SurfPort-suksessen har mye med brukervennlighet å gjøre. – Det skal være enkelt å finne frem og bruke portalen. Tjenesten utvikles kontinuerlig sammen med partnere og kunder. Opplevelsen av å bruke mobiltelefonen til for eksempel å sjekke været, lese nyheter og la seg underholde har blitt vesentlig bedre etter hvert som modernisering av mobilnettet har gitt høyere hastighet. Høyere hastigheter og mer brukervennlige telefoner med større skjermer og farger, stimulerer bruken forklarer Skou. I underkant av halvparten av NetComs kunder bruker mobilt internett hver måned. -Vi ser at stadig flere bedrifter oppretter egne internettsider til mobilen, som en service til sine kunder og ansatte. Nå kan du blant annet sjekke inn på SAS via NetCom Surfport. Finn.no og flere banker har også tilrettelagt informasjon på internettsidene, sier Skou. På topp i Norge: 1. Spill og ringetoner 2. Nyheter 3. Underholdning 4. MinSide 5. Vær 6. Sport Fakta om Surfport SurfPort er en mobil internettportal hvor TeliaSonera-kunder kan få tilgang til et bredt spekter av innhold til mobiltelefonen. Portalen gir tilgang til for eksempel nyheter – lokale og regionale, mobile TV-kanaler, musikk, spill, ringetoner, vær osv. Adressen til NetComs Surfport-sider er: wap.netcom.no Hva koster det? Kunden betaler for sidene hun laster ned og ikke for tiden hun er inne. Maks pris per dag i Norge er 20 kroner for alle abonnement unntatt NetCom Young Talk og NetCom kontant. I tillegg betaler hun for eventuelt innhold hun bestiller. Kontaktperson: Simen Skou, produktsjef Surfport NetCom +47 930 62 930