NetCom: Lettere å velge rett surfeabonnement

(Oslo, 1. april 2011) NetCom tilpasser sin mobile bredbåndsportefølje til den økende bruken av nettbrett og smarttelefoner, og reduserer samtidig prisen på 4G-abonnementene.

De nye abonnementene og surfepakkene blir tilgjengelige i størrelsene XS til XL og vil gjøre det lettere for kunden å velge rett abonnement ut fra sitt bruksmønster.

- Bruken av nettbrett og smarttelefoner øker drastisk og vi ønsker å tilpasse vår mobile bredbåndsportefølje til denne utviklingen. Derfor lanserer vi nå abonnementer som er tilpasset dagens bruksmønstre, og ønsker samtidig å gjøre det enklere for kunden å velge rett. Vi innfører abonnementer med navn som reflekterer bruksmønster og gjør det tydeligere for kunden hvor mange MB som er inkludert i prisen, sier Lars Ryen Mill, kommersiell sjef for privatmarkedet i NetCom.

Reduserer prisen på 4G
Neste generasjons mobile bredbånd – 4G – med surfehastigheter opp mot 80 Mbit/s blir nå en del av NetComs faste mobile bredbåndsportefølje. Og prisene reduseres.

- Vi setter ned prisene på 4G-abonnementene våre med inntil 20 prosent. Dette er et hyggelig resultat innkjøpsprisen på 4G-modemene er faller. Prisreduksjonen skal komme 4G-kundene våre til gode og derfor setter vi nå ned prisene på de to 4G-abonnementene våre, sier Mill.

Investerer 1 mrd i fart og dekning
NetCom er i gang med tidenes hastighets- og dekningsløft og bytter ut mobilnettet med nytt og fremtidsrettet utstyr. Investeringen på 1 milliard kroner skal gi et høyhastighets mobilt bredbånd i hele landet. Når utbygningen er ferdig vil 95 prosent av befolkingen ha 3G og 89 prosent av befolkningen ha 4G der de bor.

- Den pågående hastighetsøkningen er viktig for at vi skal kunne tilby kundene våre den farten de har behov for i årene som kommer. Etter hvert som bruken av nettbrett og smarttelefoner blir mer avansert og utbredt, er det avgjørende med et mobilnett som holder tritt, sier Mill.

Både privat og bedrift
De nye mobile bredbåndsabonnementene og surfepakkene blir tilgjengelige i alle NetComs salgskanaler fra 1. april, og gjelder for kunder både i privat- og bedriftsmarkedet.

Hvilket abonnement/surfepakke passer hvilket bruksmønster?
* Trenger nettilkobling en gang i blant – KontantSurf (fra 0,5 GB per dag)
* Sjekker e-post og surfer litt med mobilen – X-Small (inkluderer 100 MB bruk i måneden)
* Sjekker e-post, leser litt nyheter på nettavisene og holder seg oppdatert på Facebook – Small (inkluderer 1 GB bruk i måneden)
* Bruker nettet jevnlig, ser web-TV, streamer musikk og deler nettet med andre – Medium (inkluderer 8 GB bruk i månden