NetCom: Snakk, surf og SMS til fastpris

(Oslo, 18. april 2011) NetCom inkluderer mer innhold til en billigere penge når nye fastprisabonnementer kommer for salg i dag.

- Vi ser en trend i retning av abonnementer som gir forutsigbarhet, der kunden forholder seg til en fast pris hver måned og bruk av tale, SMS og datatrafikk. For å møte denne trenden lanserer vi nå en ny portefølje som passer for alle typer bruk, lite som mye, sier Lars Ryen Mill, kommersiell sjef for privatmarkedet i NetCom.

Inkluderer mer til lavere pris
De nye abonnementene inkluderer mer taletid, flere SMSer og mer databruk til en fast månedspris. Abonnementene finnes i fire størrelser og er satt sammen for å tilfredsstille behovene til småbrukere, gjennomsnittsbrukere, storbrukere og kunder som ønsker å bruke mobilen uten begrensninger.

- Vi ser en kraftig økning i bruken av internett på mobilen og det er viktig for oss å ha et godt tilbud til surfeglade kunder. Derfor inkluderer vi rikelig med MB i de nye abonnementene. Ved å sette en fast månedspris sikrer vi kundene en mer forutsigbar faktura, en trygghet som blir viktigere jo mer vi surfer med mobilen, sier Mill.

Lett å velge rett
NetCom rydder opp i abonnementsporteføljen for å tilpasse den til dagens mobilhverdag.

- I jungelen av abonnementer i Norge ser vi et behov for å gjøre det enklere for kundene å velge riktig mobilabonnement ut fra behov og bruksmønster. Med de nye fastprisabonnementene har vi et tilbud som er bygd opp rundt hvor mye kunden bruker telefonen, og abonnementene er tilpasset det eksplosive salget av smarttelefoner, sier Mill.

Han legger til at NetCom fortsetter med abonnementer for kunder som ikke vil betale fastpris, og at porteføljen deles inn i fire kategorier. I tillegg til fastprisabonnementene kan kundene velge mellom FlexiTalk, Kontant og YoungTalk. Andre abonnementer vil med tiden fases ut.

FAKTA OM NETCOM FASTPRIS
* Salget av de nye fastprisabonnementene starter mandag 18. april
* Fastprisabonnementene finnes i fire størrelser: Small for småbrukeren, Medium for gjennomsnittsbrukeren, Large for storbrukeren og X-Large for kunder som ønsker å bruke mobilen uten begrensninger
* Les mer om de nye fastprisabonnementene: https://netcom.no/abonnement/mobilabonnement/fastpris.html