NetCom barberer surfeprisene i utlandet med 40 prosent

1. juli reduserer NetCom nok en gang de testvinnende surfeprisene i og utenfor Europa for alle privatkunder. NetCom er også eneste operatør i Norge som inkluderer norske ringepriser i Norden i abonnementene.

- I fjor var vi billigst og best på surfepakker i utlandet. I år fortsetter vi kampen for økt mobilbruk utenfor Norge med en snittpris på 1,3 kroner per megabyte (MB). Det er en prisreduksjon på 40 prosent sammenliknet med testvinnerprisene i fjor, og 70 prosent under EU-kravet, sier Karl Fredrik Lund, direktør for privatmarkedet i NetCom.

Garanterte makspriser i utlandet
Statistikk fra NetCom viser at mobildatabruken i utlandet i juli, august og september i fjor økte med 125 prosent sammenliknet med 2011. Men det er ikke bare billig mobildata som trigger utenlandsbruken.

- Vissheten om at sjokkregningen uteblir påvirker bruksmønsteret utenfor Norge. Derfor har vi surfepakker som garanterer for makspris per døgn i alle land der 95 prosent av nordmenn befinner seg i ferien. Maksprisene gjelder uansett om du har SMART-abonnement, kontantkort eller et mobilt bredbånd, og er uavhengig av mobilnett, sier Lund.

Maksprisene gjelder for surfepakker i Norden, EØS/EU, Sveits og Russland, og i Tyrkia, Thailand, USA og Canada. Surfepakkene trenger ingen bestilling.

- Du kan kjøpe ny pakke dersom du trenger mer innenfor døgnet, eller vente til neste dag når ny pakke er tilgjengelig. Dermed har du alltid god oversikt over forbruk og kostnader, sier Lund.

I tillegg har NetCom-kundene en generell sikkerhetssperre under 500 kroner per måned over hele verden (datatilgangen stenges, og du mottar sms med info om hva du har brukt og spørsmål om du ønsker å fortsette). Kunden varsles når 80 prosent av beløpet er brukt, men kan selv øke beløpsgrensen for sikkerhetssperren.

70 prosent under EU-reguleringen
NetComs nye surfepakke innebærer at kundene betaler 39 kroner for 30 megabyte (MB), altså 1,3 kroner per MB innenfor Europa (Norden, EØS/EU, Sveits og Russland). Det er hele 70 prosent under EU-reguleringen som gjelder fra 1. juli.

Surfepakken er operatøruavhengig og gjelder for samtlige europeiske mobilnett. Når pakken er brukt opp, varsles kunden og gis mulighet til å fylle på surfekontoen med nye megabytes.

For Tyrkia, Thailand, USA og Canada betaler kundene 49 kroner for 20 MB, også det en prisreduksjon på 40 prosent sammenliknet med i fjor. Prisreduksjonen er selvsagt operatøruavhengig.

Best på ringepriser til, fra og i Norden
Kunder med NetCom Smart Basis, Pluss eller Super har ringing i Norden inkludert i abonnementet. I praksis betyr det ringing for inntil 1000 minutter med norske ringepriser til og fra alle land i hele Norden uavhengig av nettet du er tilkoblet. Kundene betaler heller ingenting for mottak av samtaler.

NetComs øvrige personkunder får fra 1. juli redusert ringepris i Norden, EØS/EU, Sveits og Russland. Her er det EUs makspriser som gjelder.

- Ingen andre operatører har en så gunstig ringeordning for Norden som vi har. Dette kommer i tillegg til andre meget konkurransedyktige priser for privatkundene. Med Ring i Norden blir det enda hyggeligere å holde kontakten med dem du er glad i i ferien, sier Karl Fredrik Lund, direktør for privatmarkedet i NetCom.

Prisfakta privatkunder:
Surfepriser fra 1. juli i Norden, EU/EØS, Sveits og Russland (operatøruavhengig).

Bruk med SMART, kontantkort og Mobilt Bredbånd
Pris per MB til makstak:          kr. 4,23
Makstak inntreffer ved:            9,2MB
Makstak                                  kr. 39
Antall MB for makstak           30MB
Snitt per MB                            kr. 1,3

Surfepris fra 1. juli i Tyrkia, Thailand, USA og Canada for Smartmobil/Mobilt Bredbånd (operatøruavhengig).

Pris per MB til makstak:         kr. 10
Makstak inntreffer ved:            4,9MB
Makstak                                  kr. 49
Antall MB for makstak            20MB