NetCom med gratis ringepris internt i bedrifter

(Oslo 2. mai 2005) Som første operatør i Norge lanserer NetCom gratis intern-ringepris for alle sine bedriftskunder.

- Undersøkelser viser at bedriftskundene ringer mange samtaler internt i bedriften. Vårt mål er at disse samtalene skal foretas med mobiltelefonen, sier Barbara Thoralfsson, adm.dir. i NetCom. NetCom har allerede fri internringing for sine Trådløs Bedrifts-kunder, men fra 1. juni vil dette gjelde samtlige bedriftskunder. Med unntak av en oppstartsavgift vil samtalene være kostnadsfrie. Trådløst Norge NetCom opplever en sterk vekst i bedriftsmarkedet og har en markedsandel på rundt 25 prosent. I en stor landsomfattende undersøkelse foretatt av analysebyrået Perduco sier 6 av 10 bedrifter at de tror fasttelefonen forsvinner på sikt. - Vår målsetting er å gjøre bedrifts-Norge trådløst. Med denne prisendringen vil vi bidra til at enda flere velger å kutte fastlinjen, sier Thoralfsson. Priser Ny pris Pr minutt Kr 0 Oppstart Kr 0,48 Gammel pris Pr minutt Kr 0,39 Oppstart Kr 0,35 Kontaktperson: Bjørnar Storeheier, kommunikasjonsrådgiver 932 06 789