NetCom signerer Ringnes

NetCom, TeliaSonera og Ringnes AS er enige om leveranse av en komplett telefoniløsning til selskapet med 1400 ansatte i Norge. Avtalen løper over tre år og har en verdi på 13 millioner kroner.

Avtalen med NetCom og TeliaSonera sikrer Ringnes en omfattende telefoni- og mobildatakommunikasjonsløsning. NetComs M2M-teknologi gjør f.eks. at omreisende salgskonsulenter kan kommunisere direkte med ordresystemet, mens distribusjonsbiler på veien kan kommunisere direkte med leveringssystemet på distribusjonsterminalene.

Ringnes, som er del av det internasjonale bryggerikonsernet Carlsberg Group, har sterke merkevarer som Ringnes, Carlsberg, Tuborg, Farris, Solo og Imsdal i Norge. Selskapet har fire produksjonsanlegg og en rekke distribusjonsterminaler som skal kommunisere med transportører og salgslokasjoner over det ganske land.

Fokus på effektivitet og fleksibilitet
- TeliaSonera er en solid internasjonal operatør som vi har god erfaring med i andre land. Lokalt har NetCom imponert med sin serviceinnstilling og tilpasningsdyktighet. De har utformet basis for et godt telefonioppsett i Norge som vi ser frem til å ta i bruk, sier finansdirektør Carsten Dalsgaard i Ringnes.

- Ringnes og Carlsberg Group har valgt en helhetlig og brukervennlig operatørløsning der vi leverer mobil- og fasttelefoni, mobildata og maskin-til-maskin kommunikasjon via vår eksklusive samarbeidspartner Klart Svar, sier Charlotta Rehman, direktør for Bedriftsområdet i NetCom.

Carlsberg Group er verdens hurtigst voksende bryggerikonsern og er det fjerde største i verden. Carlsberg konkurrerer på markeder i mer enn 150 land, og kjernemarkedene er Vest-Europa, Øst-Europa og deler av Asia.

Kontaktperson i NetCom
Pressekontakt Anders Bigseth