Pressemelding: August Baumann - ny administrerende direktør i NetCom

Report this content

August Baumann – ny administrerende direktør i NetCom (Oslo, 3. august 2005) August Baumann (39) overtar 1. september som administrerende direktør i NetCom etter Barbara Thoralfsson (46). - Det er aldri hyggelig at flinke og godt likte medarbeidere slutter, men vi respekterer at Barbara Thoralfsson, etter snart fem års innsats, ønsker å arbeide videre utenfor konsernet. Hun har ledet NetCom på en fremragende måte. I løpet av hennes tid har vi fått en dobling av omsetningen, tatt markedsandeler og bedret marginer i et marked med fallende priser og svært tøff konkurranse, sier styreformann i NetCom, Kenneth Karlberg. - Avgjørelsen om å slutte har vært vanskelig fordi NetCom, med det solide teamet av dyktige og engasjerte mennesker, er et flott sted å jobbe. Likevel føler jeg at dette er riktig for meg. Vi har nådd målene vi satte for salg og lønnsomhet da jeg begynte i NetCom, sier Barbara Thoralfsson. Jeg er stolt over de resultatene vi har oppnådd, og spesielt tilfredsstillende er det å se hvordan merkevarebygging, samt det å sette kunden i fokus, har gitt resultater også i denne bransjen. Etter 25 år i lederstillinger i næringslivet ønsker jeg nå å bruke min tid og kompetanse til egne prosjekter og styreverv, avslutter Barbara Thoralfsson. August Baumann har de siste to og et halvt årene hatt stillingen som finansdirektør i NetCom. Han har vært medlem av selskapets ledergruppe siden 2000, og har tidligere vært direktør for organisasjon og kommunikasjon. Baumann er utdannet siviløkonom og har i tillegg en Master i Finans. - NetCom har de siste årene hatt stor økonomisk framgang under ledelse av Barbara Thoralfsson, og det er med stor ydmykhet jeg overtar stillingen som administrerende direktør. Jeg kjenner denne bedriften svært godt, og gleder meg til å ta fatt i min nye rolle, sier August Baumann. Kontaktpersoner: Barbara Thoralfsson + 47 934 00 787 August Baumann + 47 930 44 050 Guri Wormdahl, kommunikasjonssjef + 47 934 34 200 Vedlagt følger Augsut Baumanns CV CURRICULUM VITAE Navn: August Baumann Født: 3. februar 1966 Sivil status: Gift, 2 barn ERFARING: 1999 – NETCOM 2005 – Adm. Direktør 2003 – 2005 CFO / Finansdirektør 2000 – 2003 Direktør, Organisasjon og Selskapsutvikling / Salg til 3dje part 1999 – 2000 Ass. Direktør, Markedsledelse 1997 – 1999 VIAG INTERKOM, MÜNCHEN Avd. leder (Abteilungsleiter) 1995 – 1997 TELIA NORGE Prosjektleder 1992 – 1995 LEIF HØEGH A.S Befrakter og kjøp & salg av skip UTDANNING: 1991 – 1992 Master of Science in Shipping, Trade and Finance fra City University Business School, London 1987 – 1991 Siviløkonom fra University of Stirling, Skottland ’89 – ’90 utveksling fra University of Stirling til Texas A&M University, USA 1985 – 1986 Militærtjeneste ANNET: 2001 – 2002 Executive Management Programme, Handelshøyskolen i Stockholm ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no