Fra og med 1. desember tar NetCom betalt for MMS

Fra og med 1. desember tar NetCom betalt for MMS NetComs kunder kan glede seg over nok en måned med gratis MMS. Bruken av MMS har skutt i været, og i oktober ligger det an til at det bare i NetComs nett blir sendt over 2 millioner meldinger. - Det er langt over hva vi hadde forventet da vi i januar startet piloten, og Norge ligger for eksempel langt foran våre naboland i antall sendte meldinger, sier direktør for markedsledelse Sondre Aarrestad. - Antall solgte MMS-telefoner har også økt betraktelig, og det, sammen med at meldingene er gratis, har gjort denne økningen mulig, sier han. Nå velger NetCom å forlenge gratisperioden fram til 30. november. Den voldsomme trafikken, kombinert med introduksjon av umoden teknologi og komplekse tekniske løsninger, har medført noe ustabilitet i nettet. - En tjeneste skal fungere optimalt for at vi skal kunne ta betalt. Vi trenger noen ekstra dager for å finjustere systemene våre, og derfor denne gladmeldingen om gratis MMS i nok en måned, opplyser Aarrestad. - Men fra og med 1.desember må alle NetComs kunder regne med å betale kr. 2,50 pr melding, avslutter Sondre Aarrestad. Kontaktpersoner: Guri Wormdahl. Kommunikasjonssjef 934 34 200 Sondre Aarrestad, Direktør Markedsledelse 924 40 900 Fakta om NetCom as NetCom har hatt en sterk og jevn vekst siden det brøt telemonopolet i 1993, og hadde i 2002 en omsetning på om lag 4,6 milliarder kroner og et overskudd før skatt på 1,08 milliarder kroner. NetCom hadde 1 180 000 kunder pr 30.06.2003. Selskapet har ca. 720 ansatte. TeliaSonera AB eier 100% av aksjene i NetCom as. NetCom skal være ledende på mobiltelefoni og mobilt internett. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00680/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/20/20031020BIT00680/wkr0002.pdf