Mye enklere med mobilen i Europa

Mye enklere med mobilen i Europa (Oslo 7. juni 2004) NetCom gjør det nå mye enklere for kundene å vite hva det koster når man benytter mobilen i Europa. Frem til nå har det nærmest vært umulig å vite hva en samtale koster. Med det nye prissystemet får dermed kundene god oversikt over sine mobilutgifter når de er på reise. - Å vite hva det koster for en mobilkunde på reise i Europa har ikke vært lett. Det er en rekke faktorer som spiller inn på prisen: ringe hjem til Norge eller lokalt i det landet kunden befinner seg, dag/kveld/helg, valutakursen, hvor langt er et tellerskritt, hvilken operatør som benyttes og om man ringer til en mobil eller fasttelefon. Spørsmålsrekken er med andre ord svært lang når man skal sjekke hva det koster å benytte mobilen i utlandet. I praksis er det umulig å vite prisen. Dette blir det nå slutt på, sier Sondre Aarrestad, direktør markedsledelse. Nytt prissystem Fra og med 7. juni innfører NetCom nemlig et prissystem som gjør det svært enkelt å holde orden på mobilprisene når man benytter mobilen i Europa. Landene er fordelt i to soner; Vest-Europa og Øst-Europa. I januar innførte NetCom en lignende modell for Norden. For en NetCom-kunde er det den samme faste prisen uansett om man ringer lokalt i det landet man befinner seg i, hjem til Norge eller til et annet land i samme sone. Det er også det samme når på døgnet samtalen foretas, hvilken operatør man benytter, om man ringer mobil eller fastlinje eller andre forhold. På den måten vet kundene alltid hvor mye de betaler, og det blir ingen overraskelser på fakturaen når de kommer hjem. Lik SMS-pris i Europa Frem til nå har det også vært vanskelig å vite hva det koster å sende en SMS fra Europa. Nå blir det svært enkelt. Prisen er nemlig den samme uansett om man sender den fra et land i Norden, Øst-Europa eller Vest-Europa. Den nye prisen er kroner 3 per melding uansett hvilket abonnement man benytter, inkludert kontantkort. For informasjon om priser og soneinndeling gå inn på: www.netcom.no (priser og dekning) Kontaktpersoner: Guri Wormdahl, kommunikasjonssjef - 934 34 200 Bjørnar Storeheier, kommunikasjonkonsulent - 932 06 789 ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no