NetCom med dekning i Irak

NetCom med dekning i Irak (Oslo 26. april) Som første norske operatør har NetCom nå inngått en avtale som gir mulighet for bruk av mobiltelefon i Irak. - NetCom ønsker å være i forkant og tilgjengelig når gjennoppbyggingen av landet tar til, sier roaming manager, Nina Haase i NetCom. Hun legger til at NetCom anser det som viktig å være tilstede for hjelpepersonell og andre nordmenn som befinner seg i området. Irak åpnet sine første roamingavtaler for få måneder siden, og har derfor ikke vært tilgjengelig for utenlandske mobilkunder tidligere. NetCom er dermed blant de første som har fått til en avtale om mobiltelefoni i landet. Ruster opp for sommeren NetCom har nå roamingavtaler med omlag 300 operatører i 141 land. I tillegg til å ha dekning i Irak har NetCom tegnet avtaler med operatører i Aruba, Grenada, St. Lucia, St Vincent, Cayman Øyene, Antigua samt de amerikanske Jomfruøyene og Franske Guyana i Mellom-Amerika. Siden i fjor sommer har NetCom inngått GPRS-avtaler med 38 nye operatører. Hos de fleste av disse er det nå mulig å benytte MMS. For ytterligere informasjon om NetCom i utlandet gå inn på: www.netcom.no/utland. Kontaktpersoner: Nina Haase roaming manager 920 92 523 Nina Kersten Nilsen kommunikasjonskonsulent 920 40 330 Fakta om NetCom as NetCom har hatt en sterk og jevn vekst siden det brøt telemonopolet i 1993, og hadde i 2003 en omsetning på om lag 5,4 milliarder kroner, og et overskudd før skatt på 1,501 milliarder kroner. NetCom hadde 1 195 150 kunder pr 31.12.2003. Selskapet har ca. 720 ansatte. NetCom er et heleid datterselskap av TeliaSonera AB. NetCom har over 98 prosent dekning der folk bor og ferdes. Kundesenteret er bemannet 24 timer i døgnet syv dager i uken, året rundt. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no